10 tipp, hogy a honlapodat egy profi szövegíró is megirigyelje

Szövegírásblog legújabb cikkéhez kép laptop munkárólAz internet különös hely. Folyamatosan információval bombáz minket, és bizony hatalmas munka kimazsolázni, mi igaz ezekből és mi nem. Emiatt fontos, hogy megbízható honlapod legyen. A jó szövegíró onnan ismerszik meg, hogy munkája figyelmet kelt és bizalmat ébreszt. A következő tíz egyszerű szabály betartásával a te honlapod is a legjobbak közé kerülhet!

1. De hisz ez megéri!

Bárki is nézze meg a honlapodat, csak egy dolog jár majd a fejében: miért érné ez meg nekem? Emiatt a legfontosabb, hogy azonnal lássák ajánlatod értékét. Elengedhetetlen a figyelemfelkeltő címhasználat, amiből rögtön látszik két dolog:

  • mit tudsz nyújtani

  • mi különböztet meg a konkurenciától

A jó szövegíró titka az arányérzék: ha csak magadra koncentrálsz, könnyen elidegenítheted vásárlóidat. Mutasd meg, hogy problémáikra miként kínálsz megoldást!

2. Számok, számok, számok!

Mindenki szeret közösségbe tartozni. A szövegíró pedig ezt ügyesen meglovagolhatja. Használj számokat! Kiben ne merülne fel: ilyen sok ember hogy tévedhetne? Különösen igaz ez a feliratkozók számára: minél többen vannak, annál vonzóbb csatlakozni hozzájuk.

3. Már ennyi elégedett vevőnk volt!

A jó szövegíró lusta. Lusta, hisz nem fél mások véleményét idézni. A legjobb mód a bizalom elnyerésére, hogy megmutatod, mennyien voltak elégedettek szolgáltatásoddal. Ehhez megkérdezheted őket is, de az internetet is figyelheted: úgyis felbukkan majd egy-két vélemény.

Ne feledd:

  • Képekkel minden hatásosabb!

  • Ha az emberek kötődnek a vélemény alkotójához, még jobban fognak bízni termékeidben. Láttál már celebet pizzát reklámozni? Na ugye.

4. Közösségi média

A közösségi média használata bonyolultabb, mint gondolnád, de vannak pofonegyszerű és egyszerre piszkosul hatásos megoldásai. A vásárlók elégedettségét megmutatja a lájkok, a twittek és a reblogok száma. Mutasd meg, hányan kedvelnek a különböző platformokon, mert ezek a számok is a hitelességedet erősítik. A kis számok nem segítenek, először biztos bázist kell építened. Ennek érdekében vesd be minden szövegírói fortélyod!

5. Megjelenés

Fontos, hogy vásárlóidhoz minél több úton eljuss. Itt is van élet a klasszikus újság-tévé-rádió szentháromságon túl. Honlapodon tüntesd fel az összes sajtómegjelenésed, legyen az akár blogon, akár híroldalon. De ne várj rájuk ölbe tett kézzel: gondolkozz rajta, hogy mely weblapokat keresheti fel célközönséged, majd dolgozz rajta, hogy felkerülj rájuk. Ha ez megvan, ne felejts el hivatkozni rájuk! Tüntesd fel azon oldalak logóit, ahol ajánlják a honlapod!

6. Elérhető elérhetőség

Bármilyen jó szövegíró is vagy, nem tudsz mindent megválaszolni a honlapodon. Ezért kell megadni a lehetőséget, hogy személyesen is megkereshessenek. Erre különösen figyelj oda! Ne díszelegjen a honlapodon olyan munkatárs címe, aki már nem dolgozik nálad! Jól látható menüpontban tüntesd fel telefonszámodat, e-mail címedet, hogy bármikor segítséget kérhessenek tőled.

7. Titoktartás

Az internet nagy előnye a felhasználói anonimitás. Mutasd meg vásárlóidnak, hogy nálad biztonságban vannak az adataik. A jó szövegíróra számítani lehet. Biztosítsd olvasóidat, hogy sosem fogod feleslegesen eltömíteni postaládáikat, illetve hogy bármikor leiratkozhatnak oldaladról. Amennyiben közvetlenül weblapodról vásárolhatnak, mindig mellékelj tanúsítványt oldalad biztonságáról, és tüntesd fel adatvédelmi és szolgáltatási feltételeidet.

8. Tömött sorok

Nem lehet túlzsúfolt oldalad, hiszen csak másodperceid vannak, hogy elnyerd leendő ügyfeleid bizalmát. A jó szövegíró lényegre törő. Persze, a dizájnnak is nagy szerepe van: száműzd a fölösleges menüpontokat! Ne hagyd, hogy honlapod elemei egymással versenyezzenek a figyelemért!

A 21. század kulcsszava a minimalizmus. Sose felejtsd: a kevesebb több.

9. Marketing maszlag

Ne használd a marketinges szakzsargont. Az emberek nem szeretik, ha rájuk akarnak tukmálni valamit. Szövegíróként kerüld el az olyan kliséket, mint óriási akció vagy széles választék. Ezek már nem keltik fel vásárlóid figyelmét. Csak olyat ígérj meg, amit teljesíteni is tudsz. Ne légy túl rámenős.

Helyette: mutasd meg, mennyire profi vagy, és mennyit dolgozol vásárlóidért. Ez az igazi újdonság!

10. Félrevezető akciók

Felejtsd el! Ha mentél már szupermarketbe, mert az akciós újságban azt írták: egyet fizet, kettőt kap akció van, de kiderült, hogy az csak a teavajra vonatkozik szerdánként fél hattól, tizenhét és fél percen keresztül, tudod, hogy miért. Elkeserítő, ráadásul minden beléd vetett bizalmat elbuksz. Egy jó szövegíró sosem követ el ilyen hibát.

Igazat írj, különben véged van!

Tíz egyszerű pont, amit bárki be tud tartani. Ezek segítségével honlapod mindenki számára megbízható forrás lesz. A vásárlás alapja pedig a bizalom: soha ne becsüld le!
Szövegírással, hatékony kommunikációval kapcsolatos tippekért látogass el blogunkra! http://www.szovegirasblog.hu

Langmár Zsuzsanna
Üzleti kommunikációs szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat