A webszövegírás 5 arany módszere

A webszövegírás nem csak abból áll, hogy van egy bomba ötleted, fogod, leírod, és kész is. Kell az ütős ötlet, de a szöveg prezentálása ugyanannyira fontos. Meg kell tanulnod rendszerezni a gondolataidat, hogy a legfontosabb mondanivalódat a lehető legjobban ki tudd domborítani a cikkedből. Éppen ezért összeszedtünk neked 5 olyan módszert, mellyel olyan struktúrában tálalhatod remek gondolataidat, hogy folyamatosan fenn tudod tartani az olvasók figyelmét. Olvass tovább a tippjeinkért, és tanuld meg hatékonyan irányítani az olvasó figyelmét.

Ha a webszövegedet ezek alapján készíted, nyert ügyed van:

1. A számozott listák

Ez a cikk éppen ilyen. Mit gondolsz? Szerinted nem könnyebb így megfogni a cikk lényegét, mintha ugyanezeket a tippeket sima, cím nélküli bekezdésekben olvasnád? A számok segítenek jobban átlátni a teljes cikket egy szempillantás alatt, és sokkal jobban megmaradnak a fő mondanivalóid ezzel a technikával. Az emberek egyszerűen imádják a számokat. Írj egy bekezdésnyi bevezetést, lelkesítést, aztán ugorj egyből a titkok, trükkök és módszerek sorolására.

2. A „Hogyan csináld..." listák

Az emberek a „Hogyan csináld" típusú címsorok olvasásakor egyfajta kényszert éreznek, hogy végre megtudják, hogyan kell ezt vagy azt csinálni. Bármiről is van szó, legyen az egy elromlott berendezés javítása, vagy egy vevővadász webszöveg írása, a netezők szeretnek arról olvasni, hogy hogyan tudják az adott problémát saját maguk megoldani. Feldobhatod az ilyen listákat például azzal, hogy öt vagy tíz lépésben építed fel a mondandód.

3. A mini-esettanulmány

Ha van saját tapasztalatod, vagy olyanoknak írsz, akikről tudod, hogy részleteiben meg akarnak ismerkedni az adott témával, akkor a mini-esettanulmány a te választásod. Egy kis témát ebben a formátumban remekül ki tudsz fejteni. Az írásod elején indíts egy meglepő, akár provokatív kérdéssel. Például: „Megéri kútba dobni az állásodat egy jobbért?" Ezután vegyél példákat a való életből, saját tapasztalatodból, és érvelj amellett, amit mondani akarsz.

4. Az új divat, a legfrissebb

A legtöbben imádnak újdonságokról olvasni, előbb megtudni valamit, mint a többiek. Ezeknél a cikkeknél természetesen fontos, hogy tényleg új hírről számolj be. A legújabb adó-kiskapuról, a legmenőbb mai hajstílusról, vagy a legfrissebb kiadású telefonról tipikusan ilyen típusú cikkekben érdemes írnod.

5. Kérdés-válasz interjú

Az utóbbi időben egyre több és több cég használja az interjúkat arra, hogy kielégítse potenciális fogyasztóinak az információigényét. Tipikusan ilyen a gyakran ismételt kérdések szekció, ám a kérdés-válasz jellegű formátumot nemcsak itt alkalmazhatod.
Ha találsz egy elismert kutatót az adott témában, és a vele készített interjút akarod cikkbe foglalni, ez a módszer a legjobb választás. Ki tudod emelni, hogy egy szakmabelit kérdeztél meg, nem reklámszöveget közölsz. A szakértőktől lehet tanulni, mert hitelesek.

+1 tipp:  Még több módszer és trükk lelőhelye

A profi szövegírás titkainak listája ezzel nem ért véget. Minél többet olvasol, annál profibb leszel, annál jobban fogod tudni, hogyan fogd meg a legjobban mondanivalódat, na és persze az olvasókat, akik később a vevőid lesznek.

Olvass még több webszövegírás trükköt a Szövegírásblog oldalán, de ugyanitt akár segítséget is kérhetsz!

Langmár Zsuzsanna
Üzleti kommunikációs szakértő

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat