Google bünteti az előszoba típusú weboldalakat

Google algoritmus doorway oldalak ellen

A Google kereső minőségéért dolgozó csapat folyamatosan dolgozik olyan módszereken, amelyek minimalizálhatják a webspameket a felhasználók érdekében. Ide sorolhatók az ún. előszobaoldalak, angol kifejezéssel élve: doorway oldalak.

Miket hívunk "doorway" weboldalaknak?

Általános megfogalmazásban ezek azok az oldalak, ahová egy olyan weblapra csalogatják be az embereket, amelyek nem nyújtanak felhasználói élményt és nagyrészt innen azonnal elirányítják a látogatót: elsősorban az érkezési oldallal egyáltalán nem releváns honlapra. Nem ritka eset, hogy az az oldal, ahová történt az átirányítás, azt nagy ívben elkerülnék a látogatók, de így ezzel a becsalogatós módszerrel mégis kattintást kapnak.
Sok esetben egy ilyen weboldalhoz több témájú doorway oldal tartozik, vagy ugyannak a kulcsszónak változaira épülő oldalak. Így a keresőben egy témára kereső potenciális látogató akár több keresőkifejezésre is ugyanoda jut, ami igen flusztráló élmény. Az ilyen oldalak általában egy kulcsszóra kiélezve önmagában tartalomgazdagok, jól szerkesztettek, ezért a keresőben előkelő helyen találhatóak.

Az új algoritmusfejlesztés olyan oldalakat fog érinteni, amelyek a keresőbeli "lábnyomukat" próbálják növelni.

Brian White, a Google szakembere szerint:

"Az idők alatt sok olyan site-tal találkoztunk, amelyek megpróbálták a keresőbeli nyomukat növelni anélkül, hogy valódi, tiszta és egyedi tartalmat adtak volna vissza. Ezek a doorway kampányok többfélék: lehetnek külön oldalak a site-on belül, több, külön létező domain, vagy akár a két módszer kombinációja. Ahhoz, hogy a keresés minőségét a felhasználók számára még jobbá tegyük, nemsokára egy kisebb változtatást fogunk eszközölni az algoritmuson, amely ezek után még jobban fogja kezelni az ilyen jellegű oldalakat. Olyan site-okra, amelyeknek nagy és jól kiépített doorway-kampányaik vannak, vélhetőleg nagy hatással lesz ez a változtatás."

Honnan tudhatod, hogy a Te oldalad Doorway típusú? A Google szerint ezeket a kérdéseket kell feltenned magadnak:

  • Az oldalad célja az, hogy a látogatókat tényleges, releváns tartalommal megtöltött oldalra vezesse, vagy a keresőmotoroknak van optimalizálva?
  • Az oldalad célja, hogy több témára, kifejezésre kerüljön rangsorolásra, viszont a tényleges tartalom az nincs ezekkel összefüggésben?
  • Több duplikált aloldalad van pl. termékeidhez, helyszínekhez a weboldaladon csak azért, hogy még több keresőbeli forgalmat generáljon?
  • Az oldalak kizárólag azért lettek létrehozva, hogy forgalmat gyűjtsenek majd a felhasználókat tovább irányítsák anélkül, hogy bármiféle értékes tartalmat vagy funkciót adnának vissza?
  • Ezek az oldalak "szigetként" léteznek? Nehezen elérhetőek, vagy lehetetlen őket elérni a site más pontjairól? Vannak olyan linkek, amelyek ilyen oldalakra mutatnak a weblapon belül, vagy egész hálózat van ilyen oldalakból kialakítva az aloldalakon a keresőmotorok részére?


Forrás:
http://googlewebmastercentral.blogspot.hu/2015/03/an-update-on-doorway-pages.html


Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉlesné G. Szilvia
SEO szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat