Gyakori hibák a Facebook Like boxszal kapcsolatban

Hogyan kerüld el, hogy a közösségi reklám ártson a weblapodon?

Ma már szinte elvárás, hogy a weboldalunkon megjelenjen a Facebook, vagy a Google+ valamelyik formája.

Sokan a linkelést (hivatkozás a Facebook oldalra) választják, mások a Like Box (kedvelik doboz) mellett döntenek.

Sajnos mindkét megoldásnál rengeteg hibával találkozunk!

Alapvetően tisztázni kellene, hogy miért is készítünk közösségi oldalt!?

Jó, ha nem azért készül, hogy "legyen". Az elfogadott cél, hogy a közösségi oldalon élők könnyebben eljussanak a weblapunkra, ahol részletesebb információkkal lehet őket ellátni tevékenységünkkel, vagy termékeinkkel kapcsolatban! A másik cél lehet az, hogy a weblapon tájékozódók, azzal hogy kedvelik oldalunkat, lehetőséget biztosítanak az üzeneteink fogadására a későbbiekben (a Facebookon keresztül, poszt formában).

Most megmutatok néhány jellemző problémát, amit egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni:

Némely hiba viccesnek tűnhet, de a közösségi oldalt használó weblapok majdnem 10%-át érinti!

A link hibás: Ez akkor fordul elő, amikor nem ellenőrzik le a link helyességét (legalább egyszer tessék magunknak rákattintani). Akkor mindenképp ellenőrizzük, amikor az új weblap éles üzembe áll, mert előfordulhat, hogy a weblap teszt felületén még működött!

A Facebook oldal linkje hibás: Szuperül működik a weblap és a weblapról a Facebookra irányuló link is jó, csak éppen a Facebook oldalon elfelejtettük helyesen kitölteni a "honlap" adatot, így ha akarna se tudna eljutni hozzánk! De a keresők sem kötik össze a weblapunkkal gondolatban! Itt figyeljen mindenki arra, hogy a www. és az a nélküli link nem ugyanazt jelenti! Tehát fontos a helyes formát használni, mert egy 301-es (végleg megszűnt jelzésű) oldalra nincs sok értelme átirányítani a robotokat.

Névvel vagy azonosítóval hivatkozzunk? Ajánlott a névvel. Bár technikailag mindkettő helyes, az emberileg olvasható mellett több érv szól.

Link vagy doboz? Ez nem technikai kérdés, hanem pszichológiai! A weblap témájától függ, hiszen vannak esetek, amikor nem szeretnénk (vagy a látogatóink nem), hogy a Facebook kövesse felhasználóinkat, mert ugye a Like Box alkalmas erre, a link meg nem. Ugyanakkor az emberek lusták és akkor nagyobb az esélyünk, ha csak egy tetszik gombot kell megnyomni, mint arra, hogy bemásszanak a Face-falra és ott tegyék ezt meg.

Egyéb hibák: Mi programozók szeretünk "javítani" mindenen, de ez néha a beillesztett kód rovására megy, mert lehet, hogy most jól működik a kicsi módosítás, de ha az FB változtat, akkor ez működési hibává léphet elő. Épp ezért, ha lehet a beillesztő kódban ne varázsoljunk, és ne hegesztgesse senki a hivatkozást hiába "működik így is"! 

A legnagyobb rossz amit elkövethetünk!

Ami a legrosszabb a látogató szemében a következő kombináció: létezik a közösségi oldal, elérhető, kedvelők is vannak rajta, csak épp a tulajdonosa nem lépett be jó ideje és nem foglalkozik vele!

Igaz, ez itt már nem a technikai blog területe, hanem a Marketingeseké, de nagyon fontos!

Éles László

weblap technikai szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat