HTML állapotkódok

500-as hibaüzenet képernyőképe
Több esetben előfordult az, hogy elemzés lefuttatása után panaszkodó üzenet érkezett hozzánk: "Nekem át van irányítva az oldalam www-ről www nélküli oldalra, de mégis azt jelzitek ki, hogy nincs!"

A hiba nem nálunk keresendő, mert minden bizonnyal nem 301-es átirányítással történt meg a www-s oldalról az átirányítás. Mi ez e bűvös 301-es kód?

A 301-es kóddal való átirányítás során a szerver azt a jelzést adja a keresőrobotnak, hogy az a weboldal véglegesen új helyre költözött, aki így keresi az oldalt, az az átirányított oldalon találja meg az információt.

Ha nem ezt a kódot használod, vagy használta a programozód, hanem a 302-es kódot, akkor a Googlebot tovább folytatja a feltérképezést az eredeti helyen és azt indexeli.

KódLeírás

1xx (Ideiglenes válasz)

A kérelmezőnek további műveletet kell végrehajtania a folytatáshoz.

100 (Tovább) A kérelmezőnek folytatnia kell a kérelmet. A szerver a kód visszaadásával azt jelzi, hogy megkapta a kérelem első részét, és a többire várakozik.
101 (Protokollváltás) A kérelmező protokollváltást kért a szervertől, a szerver pedig jóváhagyja ennek végrehajtását.

2xx (Siker)

Ezek a válaszkódok azt jelentik, hogy a szerver sikeresen feldolgozta a kérelmet.

200 (OK) A szerver sikeresen feldolgozta a kérelmet. Ez általában azt jelenti, hogy a szerver biztosította a kért oldalt. Ha a robots.txt fájlra vonatkozóan ezt az állapotkódot látja, az azt jelenti, hogy a Googlebot sikeresen lekérte a fájlt.
201 (Kész)  A kérés teljesült, és ennek eredményeként egy új erőforrás jön létre.
202 (Elfogadott)  A kérelmet a szerver feldolgozásra átvette, de a feldolgozás még nem fejeződött be. Az is előfordulhat, hogy nem is fog befejeződni. Célja, hogy lehetővé tegye a kiszolgáló fogadni a kérelmet egy másik folyamatra.
203 (Nem hiteles információ)  A szerver sikeresen feldolgozta a kérelmet, de olyan információt ad vissza, amely esetleg harmadik forrásból származik.
204 (Nincs tartalom)  A kérelem feldolgozása sikeres, de nem küldött vissza tartalmat a szerver.
205 (Tartalom visszaállítása)  A szerver sikeresen feldolgozta a kérelmet, ám nem küldött vissza semmilyen tartalmat. A 204-es válasszal ellentétben ez a válasz azt igényli, hogy a kérelmező visszaállítsa a dokumentum nézetét (például törölje az űrlap adatait új adatok megadása érdekében).
206 (Részleges tartalom)  A szerver teljesítette a részleges GET kérelmet.

3xx (Átirányítva)

Ezek a státuszkódok általában átirányításra szolgálnak. További műveletre van szükség a kérelem teljesítéséhez. Az intézkedéseket felhasználói beavatkozás nélkül is meg lehet tenni akkor és csakis akkor, ha a második kérés: GET vagy HEAD.

Ajánlás szerint: legfeljebb 5 átirányítást szabad használni!

A Google Webmaster Tools - Feltérképezés - Feltérképezési hibák részében látható a Válaszkódnál, ha van olyan átirányítási probléma, amelyet a Googlebot nem tud feltérképezni.

300 (Több választási lehetőség)  A szerver a kérelmező döntése alapján választja az elvégzendő műveletet.
301 (Véglegesen áthelyezve)  A 301-es kóddal való átirányítás során a szerver azt a jelzést adja a keresőrobotnak, hogy az a weboldal véglegesen új helyre költözött, aki így keresi az oldalt, az az átirányított oldalon találja meg az információt. 
302 (Ideiglenesen áthelyezve)  A szerver jelenleg egy másik helyen található oldallal válaszol a kérésre, ám a kérelmezőnek a további kérések során az eredeti helyet kell használnia. Ez a kód a 301-es kódhoz hasonlóan GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, továbbá automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt, viszont ne használja ezt a kódot a Googlebot értesítésére a webhely áthelyezéséről, mivel a Googlebot folytatja majd a feltérképezést, és az eredeti helyet fogja indexelni.
303(Lásd egyéb helyen)  A szerver ennek a kódnak a visszaadásával jelzi, hogy külön egy másik helyre vonatkozó GET kérelmet kell adnia a kérelmezőnek ahhoz, hogy eredményt kapjon. A HEAD kérelmeken kívül a szerver minden kérelem esetén a másik helyre irányít át.
304 (Nincs módosítva)  Ha a kérelmező legutóbbi kérése óta a kért oldal nem módosult, akkor úgy kell beállítani a szervert, hogy ezt az állapotkódot adja vissza és töltse be az előző látogatás szerinti oldalt. Ezzel csökkenthető a hálózati forgalom és a szerver a Googlebotot is értesíti ezzel, hogy nem kell újabb feltérképezést folytatni, mert nem módosult az oldal. Viszont, ha az oldal nem cachelt, akkor figyelmen kívül kell hagyni a választ és betölteni az oldalt.
305 (Használj Proxyt)  A kérelmező csak proxy segítségével férhet hozzá az oldalhoz. A szerver a válaszban feltünteti a használandó proxyt is.
306 (Már nem használt)  Korábban volt használatban, most már nem használják, de fenntartják ezt a kódot.
307 (Ideiglenes átirányítás)  Az ideiglenes áthelyezés úgy működik, mint a 301-es kód esetében: GET és HEAD kérelmet hajt végre, átirányítja a kérelmezőt az új helyre. Viszont a Googlebot továbbra is az eredeti helyet indexeli, ezért nem alkalmas a végleges átirányítás jelzésére.

4xx (Kliens oldali hiba)

Ezek a státuszkódok annak a jelzésére szolgálnak, amikor úgy tűnik, hogy az ügyfél tévedett. Kivéve, amikor a szerver HEAD kérésre válaszol, akkor hibajegyzet válasz érkezik, amely tájékoztat arról hogy ideiglenes vagy végleges az állapot.

400 (Hibás kérelem)  A szerver képtelen volt értelmezni  a kérelem szintaxisát.
401 (Hitelesítést igényel)  A kérelem hitelesítést igényel. Ez a státuszkód akkor van jelen, ha bejelentkezést követel meg az oldalmegtekintés.
402 (Fizetés szükséges)  Ez a kód későbbi használatra fenntartva.
403 (Tiltva)  A szerver megértette a kérést, de nem engedélyez műveletet. A kérés megismétlése sem hoz eredményt. (Sok esetben pl. a robots.txt-ben kitiltják a Googlebot feltérképezését a teljes weblapra vonatkozóan, nem is gondolva, hogy ezzel kitiltják a weblap indexelését. Ellenőrizhető: a Google Webmaster Tools - Feltérképezés - Feltérképezési hibák részében látható a Válaszkódnál, ha a Googlebot nem tudja feltérképezni a weboldal egyes részeit, vagy a teljes weboldalt.)
404 (Nem található)  A szerver nem találja a kért oldalt. Jelzést nem ad arra vonatkozóan, hogy ez átmeneti vagy tartós. Ha olyan eset áll fenn, amikor a szervernek visszajelzést kell adnia, hogy ez tartósan nem elérhető tartalom, akkor a 410-es hibakódot kell alkalmazni.
A Webmaster Tools Feltérképezési hibák részében a Válaszkódnál sokszor szerepel a 404-es hibakód, nagyrészt, ha új weboldalt készítenek, vagy régebbi tartalmak eltávolításra kerülnek. Az okok: az új weboldal esetében a tartalmak más névvel kerülnek fel, így a régi weboldali hivatkozások más weboldalról már nem létező tartalomra, vagy elavult tartalomra mutatnak.
405 (Nem engedélyezett metódus)  A kérelemben megadott metódus nem engedélyezett.
406 (Nem elfogadható)  Az elküldött tartalmi jellemzők alapján nem fogadható el a kérelem. Pl. méret és böngésző kapcsolata szerinti HEAD kérés.
407 (Proxy általi hitelesítés szükséges)  Ez a kód hasonlít a 401-es kódra, de először az ügyfélnek proxy segítséggel hitelesítést kell tennie.
408 (Időtúllépés)  Az ügyfél nem határidőn belül küldte meg kérését, így a szerveren időtúllépéssel meg lett tagadva a válasz. Bármikor újra küldhető a kérés.
409 (Ütközés)  A szerveren ütközés lépett fel a kérelem teljesítése során. A szervernek a válaszában közölnie kell az ütközéssel kapcsolatos információkat. A szerver ezt a kódot adhatja vissza válaszként egy korábbi kérelemmel ütköző PUT-kérelemre, továbbá biztosítja a kérelmek közötti különbségek listáját is.
410 (Véglegesen eltűnt)  Ha olyan felkérés érkezett, amely tartalom tartósan nem elérhető. Ezt sok esetben a 404-es hibakód helyett használják. A véglegesen áthelyezett tartalomra az átirányítást 301-es kóddal lehet megadni.
411 (Hosszúság megadás kötelező)  A szerver nem fogadja el a kérést meghatározott tartalmi hossz nélkül. Kötelező megadni Content-Lenght fejlécet.
412 (Feltétel sikertelen)  A megadott egy vagy több előfeltétel vizsgálata hamis eredményt hozott tesztelés során.
413 (Túl nagy kérelem)  A szerver elutasította a kérelmet, mert az nagyobb volt, mint amit a szerver képes lett volna feldolgozni. Ha ez az állapot átmeneti, akkor tartalmaznia kell a visszajelzésnek, hogy mennyi idő után próbálkozhat újra az ügyfél.
414 (A kért URI-cím túl hosszú)  A szerver elutasította a kérelem teljesítését, mert a kérés URI (ami általában URL) hosszabb, mint amit a szerver hajlandó értelmezni.
415 (Nem támogatott médiatípus)  A szerver elutasította  a kérelem teljesítését, mert a kérelem olyan formátumban van, amely nem támogatott.
416 (A kért tartomány nem teljesíthető)  A szerver akkor adja vissza ezt az állapotkódot, ha a felkérés olyan tartományra vonatkozik, amely nem áll rendelkezésre a kért oldal esetén.
417 (Nem teljesített elvárás)  A szerver nem képes teljesíteni a kérelem Expect fejlécmezőjének követelményeit.

5xx (Szerverhiba)

Ezek a hibakódok akkor keletkeznek, ha a szerver tisztában van tévedésével és emiatt képtelen betölteni a kérést. A válasznak magyarázatot kell tartalmaznia, hogy a fennálló hiba átmeneti, vagy véges.

500 (Belső szerver hiba)  Váratlan hiba történt. Próbálkozz később.
501 (Nincs megvalósítva)  A kiszolgáló nem támogatja a felkérés teljesítéséhez szükséges funkciókat.
502 (Helytelen átjáró)  A szerver átjáróként vagy proxyként történő működése során érvénytelen választ kapott a felsőbb szintű szervertől.
503 (Szolgáltatás nem érhető el)  A szerver átmenetileg nem érhető el túlterheltség, vagy karbantartás miatt.
504 (Átjáró időtúllépése)  A szerver nem kapott időben választ a felsőbb szintű szerver által megadott URI (pl. HTTP, FTP, LDAP) vagy valamilyen más kiegészítő szervertől (pl.DNS), hogy a szükséges hozzáférést befejezhesse.
505 (Nem támogatott HTTP-verzió)  A kiszolgáló nem támogatja, vagy elutasítja a kérésben alkalmazott HTTP protokoll verzióját. A válasznak tartalmaznia kell, hogy miért nem támogatott ez a verzió és milyen más protokoll támogatott helyette.

 

Források:  Google Support és W3C


Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉlesné G. Szilvia
SEO szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat