Napi tippek

Bejelentett támadó webhely

Bejelentett támadó webhely

Több, az interneten elérhető lista van, mely tárolja a rossz indulatú kódokat tartalmazó oldalak címeit. Némely listát beépítetten tartalmazzák böngészőink (pl. Chrome a Google központi listáját). Ha ilyen oldalt látogatunk meg, akkor egy figyelmeztető üzenet kíséretében a böngésző megtagadja a weblap betöltését. Minden ilyen listáról külön kell eltávolíttatnod weboldalad címét, ha támadás érte és felkerültél rájuk.

Felhasználó követés

Felhasználó követés

Böngészőink kiadják a weboldalak számára, hogy honnan érkeztünk az adott weblapra és hová távoztunk. Lehetőség van sütikkel teljes böngészési láncok (meglátogatott oldalak) megfigyelésére. Legtöbb esetben a vásárlói szokásaink feltérképezésére használják a szolgáltatók: pl. Facebook, Google, stb. Azonban rossz indulatú felhasználás is elképzelhető vele. Az újabb böngészők már inkognitó módban védelmet nyújtanak a követés ellen.

Reszponzív CSS

Reszponzív CSS

Rohamosan teret nyerő technológia, mely a különböző képernyőfelbontásokra külön-külön optimalizált megjelenést tesz lehetővé. Legelterjedtebb formája 3 méretű, de az igazán jó megoldást az 5 méretben megtervezett reszponzív design adja. A reszponzív CSS adja meg a mérethatárokat a megfelelő megjelenéshez.

Meta viewport tag tipp

Meta viewport tag tipp

Az oldal alapértelmezett nagyítását határozza meg. Ezzel a megoldással elkerülhető, hogy a készülékek előnytelen megjelenítési formát válasszanak automatikusan weboldalad számára. Sajnos mai napig előfordul, hogy a mobileszközökön a kisegítő lehetőségekben a szöveg nagyítását elállítják gyárilag 100%-ról akár 130%-ra, melyről a felhasználó nem is tud. Ez a szövegméret miatt okozhatja az oldal grafikájának „összetörését”.

Mobil átirányítás

Mobil átirányítás

Az okostelefonok elterjedésének kezdetén megszokott megoldás volt, hogy a mobiltelefonokat más URL-en (cím), más (csökkentett) tartalommal szolgálták ki. Ezt nevezzük a mobiltelefonok böngésző azonosítói (user agent) alapján történő mobil átirányításnak. Jelenleg a Google esélyegyenlőségi elve alapján inkább a reszponzív (mobilbarát), azonos forráskóddal és címmel működő oldalak élveznek előnyt.

Fekvő táblabarát megjelenés

Fekvő táblabarát megjelenés

Manapság a tábla számítógépek felbontása már meghaladja az 1024x768-as (régi PC) méretet, ettől függetlenül a kezelőfelületen elhelyezett gombok, lapozók hangsúlyosabb (nagyobb méretű) megjelenést igényelnek, mintha számítógépen néznénk az oldalt. Ügyelned kell arra, hogy minden funkció működjön érintőképernyős felületen is.

Mobilbarát megjelenés

Mobilbarát megjelenés

2013 év végi statisztikák alapján már 25% körüli a mobil eszközről (tábla, okostelefon) látogatók száma a mobilbarát technológiát használó oldalakon. Ergonómiai és felhasználóbarát szempontból nagyon fontos, hogy a weblapod úgy legyen kialakítva, hogy szélességben ne lógjon ki oldal irányban tartalom, ne kelljen a látogatóknak csúszkát használni.

Kötőjelek száma az URL-ben

Kötőjelek száma az URL-ben

Optimalizálási szempontból nagyon fontos, hogy ha összetett kifejezést használsz a linkekben, akkor a szavak között kötőjelet alkalmazz. A használt kötőjelek és ezáltal a használt szavak száma ne legyen túl sok, túl hosszú, mert megjegyezhetetlen lenne. Kb. 5-6 szó a maximális, amit meg lehet még jegyezni és nem túl hosszú.

Favicon használata

Favicon használata

A favicon lehetővé teszi, hogy ha az oldalt beteszik a kedvencekbe, akkor a cég márkajele jelen legyen, valamint ez látható a böngésző fülön megjelenő title előtt is és a címsor elején. Ezzel az ikonnal lehetővé teszed, hogy a céged logóját jobban „beleégesd” a látogatóid tudatába, könnyebben felismerhetővé válhass.

Kép mérete

Kép mérete

A túl nagy kép(ek) használata felesleges és betöltésnél főleg a lassabb böngészővel rendelkezőknél nagyon megnöveli az oldalbetöltési időt. Ezen kívül a nagy képek feleslegesen sok letöltési bájtba kerülnek azoknak, akik forgalom alapján fizetnek. Törekedj arra, hogy weboldalad felhasználóbarát legyen!

Betöltési idő

Betöltési idő

Felhasználóbarát szempontból az első dolog, amivel a látogató szembesül, hogy weboldalad milyen gyorsan töltődik be. A látogatók nem fognak sok-sok másodpercet várni, hogy elérhessék azt az információt, amit keresnek. Ha lassan töltődik be az oldalad, akkor emiatt nagyon sok, akár a látogatók 74%-át is elvesztheted. A lassú betöltésnek több oka is lehet: vagy olyan szolgáltatónál van a weboldalad elhelyezve, amely igen lassan szolgál ki, vagy a weblapod mérete túl nagy (hatalmas képek, videók, sok CSS, stb.)

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat