Google Analytics változások

2013. október 08-án módosult a Google Analytics menüstruktúrája.

Google cikke szerint a módosítások oka az volt, hogy ezek a mérőszámok nagyon fontosak, és szélesebb képet mutatnak a felhasználókról ahhoz, hogy célzottabban lehessen új látogatókra szert tenni.

Ezért is van, hogy a Forgalmi források elnevezést beszédesebbre fordították, melynek új neve: Ügyfélszerzés lett. Két új almenü is kialakításra került: Áttekintés és Csatornák néven. Az Áttekintés menü: gyors összefoglalás a forgalmi adatokkal kapcsolatban; a Csatornák menü: itt minden olyan forrást ahonnan látogató érkezik a weblapunkra külön, részletesen meg lehet vizsgálni (melyik céloldalra érkeztek, hányan és ott milyen volt a viselkedésük, volt-e célkonverzió - csak ha be van állítva)

A másik módosítás a Tartalom menünek az új elnevezése: Viselkedés.

Mindkét menü jobban tükrözi, hogy milyen statisztikákat találunk bennük.

Javaslom, hogy akinek Androidos tábla PC-je van, akkor használja ott a Google Analytics rendszerét.
Előnyei:
- gyors belépés
- azonnali áttekintés kijelzés
- könnyű kezelhetőség
Nem teljesen egyeznek meg a funkciók a Webes változattal. Pl. itt az ügyfélszerzés menüt Akvizíciónak hívják.

Nem használtad még a Google Analytics statisztikáit?

Minden weboldal tulajdonosnak ez szinte kötelező program! A weblap azzal, hogy nyilvánosan fel lett töltve az internetre, még nem lesz önműködően életképes.

Szükség van arra, hogy lásd miképp reagálnak a látogatók a weblapodra, egyáltalán érkeznek-e látogatók a honlapra. A statisztikák segítenek abban, hogy a látogatottabb oldalakat még jobban felturbózd, a kevésbé látogatottakat átalakítsd, vagy elgondolkozz azon, hogy arra szükség van-e.

Amennyiben használsz Google AdWords hirdetést, akkor az Analytics programmal összekapcsolva olyan információk birtokába is juthatsz, hogy mennyire sikeresek a hirdetések, melyek azok a kulcsszavak, amik látogatót vonzanak az oldalra. Segít, hogy melyek azok a témakörök, amikre érdemes odafigyelni és érdekes tartalmakat írni.

Ezen kívül még sok olyan statisztika van, amelyet inkább látni és kipróbálni célszerű, mint itt egyenként taglalni.

Hogyan kell Analytics fiókot létrehozni? Hamarosan írok erről is.

Tudtad, hogy a SEOsiker.hu elemzéskor ellenőrzi, hogy van-e analítika beállítva a weblapodra?

Élesné G. Szilvia

SEO szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat