Napi tippek
SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.
Feketelista
A leveleket küldő szervereket spam küldési valószínűség alapján listákon tartják nyilván (PBL, RBL, stb.). Ha ilyen listán szereplő weboldalról szeretnél hírlevelet, vagy értesítést küldeni felhasználóidnak, nagy valószínűséggel meg sem érkezik, vagy spam mappába landol leveled. Lehetőség szerint használj megbízható külső (nem a weblapot üzemeltető) szervert levélküldésre.
Szerver IP
Szolgáltatóként és üzemeltetési területenként változó egyedi azonosító, mely alapján könnyen behatárolható az adott szerver üzemeltetési helye és üzemeltetője. Mivel egyetlen szerveren több weblap is üzemelhet, oda kell figyelni rá, hogy olyan szerveren ne üzemeltess üzleti weboldaladat, ahol sok káros kódot, vagy kifogásolható tartalmat szolgálnak ki, mert ez a te honlapodra is negatív hatással van (Google sorrend).
WOT
Felhasználói közösség, amely a látogatók véleménye alapján sorolja be a weboldalakat, pl. megbízhatóság, gyerekbarát viselkedés és kiszolgálás szempontjából. Ha egy nagyon alacsony értékelésű oldalra látogatunk, akkor a böngészőnk figyelmeztet a veszélyekre, ha ez a kiegészítő telepítve van. Érdemes figyelni rá, mert felhasználóként védhetjük magunknak és gyermekeinket, szolgáltatóként pedig az alacsony besorolás látogatóvesztést okozhat!
Szerver aláírás
A szerverek az oldalak kiszolgálása során plusz információkat is továbbítanak, melyek a futtatott kiszolgáló program verziószámát és típusát tartalmazzák. Ezek az információk bár önmagukban technikai jellegűek és hasznosak, a rossz indulatú támadóknak segítséget nyújtanak abban, hogy könnyen az adott program gyengeségeit kihasználva okozzanak kárt. Ha nem engeded ezeket az adatokat kiadni, akkor legalább barkochbázniuk is kell sikeres támadás érdekében.
Bejelentett támadó webhely
Több, az interneten elérhető lista van, mely tárolja a rossz indulatú kódokat tartalmazó oldalak címeit. Némely listát beépítetten tartalmazzák böngészőink (pl. Chrome a Google központi listáját). Ha ilyen oldalt látogatunk meg, akkor egy figyelmeztető üzenet kíséretében a böngésző megtagadja a weblap betöltését. Minden ilyen listáról külön kell eltávolíttatnod weboldalad címét, ha támadás érte és felkerültél rájuk.
Felhasználó követés
Böngészőink kiadják a weboldalak számára, hogy honnan érkeztünk az adott weblapra és hová távoztunk. Lehetőség van sütikkel teljes böngészési láncok (meglátogatott oldalak) megfigyelésére. Legtöbb esetben a vásárlói szokásaink feltérképezésére használják a szolgáltatók: pl. Facebook, Google, stb. Azonban rossz indulatú felhasználás is elképzelhető vele. Az újabb böngészők már inkognitó módban védelmet nyújtanak a követés ellen.
Reszponzív CSS
Rohamosan teret nyerő technológia, mely a különböző képernyőfelbontásokra külön-külön optimalizált megjelenést tesz lehetővé. Legelterjedtebb formája 3 méretű, de az igazán jó megoldást az 5 méretben megtervezett reszponzív design adja. A reszponzív CSS adja meg a mérethatárokat a megfelelő megjelenéshez.
Meta viewport tag tipp
Az oldal alapértelmezett nagyítását határozza meg. Ezzel a megoldással elkerülhető, hogy a készülékek előnytelen megjelenítési formát válasszanak automatikusan weboldalad számára. Sajnos mai napig előfordul, hogy a mobileszközökön a kisegítő lehetőségekben a szöveg nagyítását elállítják gyárilag 100%-ról akár 130%-ra, melyről a felhasználó nem is tud. Ez a szövegméret miatt okozhatja az oldal grafikájának „összetörését”.
Mobil átirányítás
Az okostelefonok elterjedésének kezdetén megszokott megoldás volt, hogy a mobiltelefonokat más URL-en (cím), más (csökkentett) tartalommal szolgálták ki. Ezt nevezzük a mobiltelefonok böngésző azonosítói (user agent) alapján történő mobil átirányításnak. Jelenleg a Google esélyegyenlőségi elve alapján inkább a reszponzív (mobilbarát), azonos forráskóddal és címmel működő oldalak élveznek előnyt.
Fekvő táblabarát megjelenés
Manapság a tábla számítógépek felbontása már meghaladja az 1024x768-as (régi PC) méretet, ettől függetlenül a kezelőfelületen elhelyezett gombok, lapozók hangsúlyosabb (nagyobb méretű) megjelenést igényelnek, mintha számítógépen néznénk az oldalt. Ügyelned kell arra, hogy minden funkció működjön érintőképernyős felületen is.
Mobilbarát megjelenés
2013 év végi statisztikák alapján már 25% körüli a mobil eszközről (tábla, okostelefon) látogatók száma a mobilbarát technológiát használó oldalakon. Ergonómiai és felhasználóbarát szempontból nagyon fontos, hogy a weblapod úgy legyen kialakítva, hogy szélességben ne lógjon ki oldal irányban tartalom, ne kelljen a látogatóknak csúszkát használni.
Miért minket válassz?
- Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
- Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
- Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
- Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
- Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.
Napi tipp kereső
Kosár
Blog
- Előfizetéses szolgáltatás szüneteltetése augusztus 15.
- Alexa adatszolgáltatás megszűnése december 7.
- Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után? július 1.
- Elemzési hibák javulása, Facebook elemzési pontok február 3.
- Weboldal sebesség és a SEO november 29.
- Elemzési hibák előfordulása szeptember 17.
- Seosiker TOP20 2018 november 19.
- Search Console eredmények a Google keresési találati listában november 7.
- 17 tipp a tökéletes weboldal űrlaphoz november 7.
- Az Év Honlapja 2018 pályázóknak! október 26.