Napi tippek
SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.
Kötőjelek száma az URL-ben
Optimalizálási szempontból nagyon fontos, hogy ha összetett kifejezést használsz a linkekben, akkor a szavak között kötőjelet alkalmazz. A használt kötőjelek és ezáltal a használt szavak száma ne legyen túl sok, túl hosszú, mert megjegyezhetetlen lenne. Kb. 5-6 szó a maximális, amit meg lehet még jegyezni és nem túl hosszú.
Favicon használata
A favicon lehetővé teszi, hogy ha az oldalt beteszik a kedvencekbe, akkor a cég márkajele jelen legyen, valamint ez látható a böngésző fülön megjelenő title előtt is és a címsor elején. Ezzel az ikonnal lehetővé teszed, hogy a céged logóját jobban „beleégesd” a látogatóid tudatába, könnyebben felismerhetővé válhass.
Kép mérete
A túl nagy kép(ek) használata felesleges és betöltésnél főleg a lassabb böngészővel rendelkezőknél nagyon megnöveli az oldalbetöltési időt. Ezen kívül a nagy képek feleslegesen sok letöltési bájtba kerülnek azoknak, akik forgalom alapján fizetnek. Törekedj arra, hogy weboldalad felhasználóbarát legyen!
Betöltési idő
Felhasználóbarát szempontból az első dolog, amivel a látogató szembesül, hogy weboldalad milyen gyorsan töltődik be. A látogatók nem fognak sok-sok másodpercet várni, hogy elérhessék azt az információt, amit keresnek. Ha lassan töltődik be az oldalad, akkor emiatt nagyon sok, akár a látogatók 74%-át is elvesztheted. A lassú betöltésnek több oka is lehet: vagy olyan szolgáltatónál van a weboldalad elhelyezve, amely igen lassan szolgál ki, vagy a weblapod mérete túl nagy (hatalmas képek, videók, sok CSS, stb.)
SPAM
A többnyire e-mail-ben érkező (de sms-ben is előfordul) tömegesen küldött hirdetés, felhívás vagy lánclevél, amelyet a címzett nem kért. A spam kiküldés mivel tömegével történik, nagy túlterhelést jelent az internetes hálózaton. Másik nagy veszélye, hogy ezekben az elektronikus levelekben általában megtévesztő ajánlatok vannak, sőt olyanok is, amelyek személyes adatok megszerzésére irányulnak. A feladó általában nem beazonosítható.
Bing
Az információkeresők különböző operációs rendszert, különböző eszközt használnak, úgy megszokásból is adódik, hogy sokan nem a Google keresőt használják. A Microsoft – Internet Explorer alapértelmezett keresője a BING. A Bing egyre nagyobb szeletet vág ki a keresők tortájából, ezért mindenképp figyelni kell rá! A Bingnek is létezik webmaster tools programja, amibe mindenképp regisztrálj és nézd meg, hogy abban a keresőben hogyan teljesít a weblapod és tartsd be a Bing irányelveit is!
Apple ikon
Ez egy olyan ikontípus, amely a weboldal, mint alkalmazás elindítására szolgál iOS, vagy MacOS felületen. Nincs kötelező szabvány mérete, a készülék automatikusan átméretezi. Ismertebb méretek: 57x57, 59x59, 72x72, 114x114, 129x129 pixel. Adott viszont az, hogy .png formátumú. Alapértelmezetten a title tagban megadott érték lesz a neve.
Weboldal képernyőben mért magassága
A weboldalt látogatók esetében általános tapasztalat, hogy kb. 8 oldalig töretlen az olvasási kedv, ezt követően csak a fontosnak értékelt tartalmat olvassák el még pár oldalon, majd ha ennél is hosszabb az oldal és nem találtak számukra fontos információt, akkor tovább nem keresnek és elhagyják az oldalt. Javaslat: a fontos, friss információk mindig kerüljenek a weboldal első tartalmai közé. Nem érdemes hosszú tartalmakat tagolás nélkül közzétenni egy oldalon, javasolt inkább bevezetőkkel felkelteni az érdeklődést a tartalom iránt és "tovább olvasás" lehetőséggel új oldalon megnyitni azt.
Kommunikációs űrlap
A látogatók megtartása érdekében elvárható, hogy ha problémája adódik, akkor kérdezhessen, vagy hírlevélben értesülhessen az újdonságokról. Az oldalra látogatók nem szeretnek sokat kattintani. A keresők a főoldalon keresik ezeket a mezőket első körben. Ha van sitemap.xml, akkor hamarabb, de idővel az indexelés eljut a Kapcsolat, Hírlevél aloldalakra is és feltérképezésre kerülhetnek. A kártékony botok elkerülése érdekében ma már elvárható a CAPTCHA használata.
Nyomtatóbarát felépítés
A nyomtatóbarát CSS egy speciális CSS stíluslap, amely biztosítja, hogy a felesleges részek, képek, kimaradjanak az oldal nyomtatásból, így kevesebb nyomtatótintát használ a felhasználó. Ezzel is növelhetjük a felhasználói élményt.
E-mail címek védelme
Az interneten kártékony robotok keresnek szövegekben e-mail címeket, egyszerű szöveges e-mail címeket. Ha nem szeretnél minden nap kéretlen és kellemetlen ajánlatokat kapni postafiókodba, akkor ne engedd, hogy weboldaladról gyűjtsenek be e-mail címeket! Az e-mail címet meg lehet jeleníteni úgy is, hogy a robotok ne találják meg, formátum átírással („kukac”), vagy JavaScript védelemmel.
Miért minket válassz?
- Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
- Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
- Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
- Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
- Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.
Napi tipp kereső
Kosár
Blog
- Előfizetéses szolgáltatás szüneteltetése augusztus 15.
- Alexa adatszolgáltatás megszűnése december 7.
- Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után? július 1.
- Elemzési hibák javulása, Facebook elemzési pontok február 3.
- Weboldal sebesség és a SEO november 29.
- Elemzési hibák előfordulása szeptember 17.
- Seosiker TOP20 2018 november 19.
- Search Console eredmények a Google keresési találati listában november 7.
- 17 tipp a tökéletes weboldal űrlaphoz november 7.
- Az Év Honlapja 2018 pályázóknak! október 26.