Napi tippek
SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.
Stumbleupon
A StumbeUpon egy olyan weboldal, ahol a bejelentkezett felhasználók megoszthatnak és értékelhetnek weblapokat, tartalmakat. Javaslat: minél több olyan népszerűségnövelő helyen érdemes jelen lenni, amelyen sok felhasználóhoz juthat el a weboldalunk anélkül, hogy mindenkit személy szerint célzottan keresnénk meg. Ez is egy ilyen hely, mert véletlenszerűen témakörök, érdeklődések szerint jelenik meg értékelésre egy-egy weblap a bejelentkezett felhasználó előtt.
Dublin Core
A Dublin Core egy sor szabványos metaadat digitális dokumentumainkhoz, forrásainkhoz, szolgáltatásainkhoz, amelyet az elemek leírására használnak. Ez elősegíti a motorok belső keresését. 15 -féle Dublin Core elem van. Javaslat: segítségül látogasd meg ezt a weboldalt: http://mek.oszk.hu/dc/. Itt segítségedre lesz egy teljes táblázat, amelyet egyszerűen kitölthetsz, majd a generált html kódokat csak ki kell másolnod és elhelyezned a HTML kódban.
Befelé mutató belső linkek
A belső linkek azok a linkek, amelyek a weboldal belső szerkezetét, a főoldal és aloldalak elérését mutatják. A Google keresőjében (főként szakértői oldalak esetében) a főoldal alatt kiemelve láthatunk aloldal linkeket, azokat, amelyek relevánsak a keresett szóval, kifejezéssel. Ezek belső linkek, amelyek azonnal a kívánt aloldalra navigálják a felhasználót. (Megjelenésük automatikus.) Vannak módszerek, amelyekkel javítani lehet a belső linkek minőségét: informatív, tömör elnevezésekkel, ismétlések mellőzésével. Ha úgy véled, hogy egy linkedből nem válna ideális belső link, akkor azt kérheted, hogy a Google visszasorolt URL-nek minősítse.
A világ egyik legnagyobb üzleti közösségi oldala. Magyarországon még kevésbé ismert, de ha céged nem áll meg az országhatáron belül, akkor ezt a lehetőséget sem szabad kihagyni. Üzletkötésre és munkaerő szerzésre irányul elsődlegesen. Több mint 238 millió tagja van a világ 200 országából, ebből 11 millióan európaiak és több mint 300ezren magyarok.
Frame
Más néven keretek. Az ilyen szerkezetben megírt weboldalak esetén a keretek különálló részekre tagolják az oldalt. Így ha menüből meghívunk egy tartalmat, akkor csak abban a keretben változik meg a tartalom, ahova az az URL mutat, a többi oldalrész változatlan marad. Ebben az esetben a különböző aloldalak URL címe nem követhető, emiatt könyvjelzőzni sem lehetséges. További hátránya, hogy a kereső robotok sem tudják ezeket teljességgel beindexelni, mert a keretek nehezen, vagy egyáltalán nem átjárhatók.
Aloldali duplikáció
Minden oldalnak egyedi címmel, leírással és tartalommal kell rendelkeznie, mert egyébként oldalduplikáció esete merül fel. Tekintsd át a weboldalad és ahol ténylegesen ugyanaz a tartalom, cím és leírás van, mint egy másik oldalon, akkor egyiket töröld, mert úgy tűnik ez, mintha meg szeretnéd téveszteni a kereső robotokat. Amennyiben más a tartalom, csak hasonlóság van, akkor a meta elemeket írd át egyedivé és a tartalmat módosítsd úgy, hogy nagyobb legyen az elérés. Ha pedig a két oldal direkt hasonló (mert pl. egy termék leírása megegyezik egy másikéval, pl. csak a színűk tér el), akkor érdemes a két oldalt összevonni.
A Twitter egy rövid 1-2 mondatos információközlésre alkalmas üzenőfal típusú közösségi oldal, amely alkalmas képhivatkozástól, a hirtelen jött gondolatok közlésén át a rövid hirdetések közléséig. Ne maradj le a Twitter által nyújtott előnyökről sem! Használd a Twittert rövid, tömör, figyelemfelkeltő üzenetet megosztására, használj hivatkozásokat weboldaladra és növeld ezzel is a népszerűséged. Figyelj arra, hogy a Twitter fiókod összekösd a weblapoddal!
Flash
Egy multimédiás technológia, ami segítségével mozgó kép készíthető. Mérete egy-egy állománynak viszonylag kicsi, de weboldalra vetítve pl. flash-es menüsor már jócskán megnöveli a weboldal méretét. A flasht a keresőrobotok nem tudják olvasni, képként érzékelik csak, abban rejlő tartalmat nem lehet feltérképezni. Ennek használata éppen emiatt is kerülendő, még ha szép dolgokat is lehet ennek a technológiának segítségével készíteni.
Címsorok
A címsor tag-ek az oldalszerkezet hangsúlyozására szolgálnak a felhasználó felé. A címsorok széttagolják a hosszú szöveget, ezáltal csak a címsorok elolvasásából tudni lehet, hogy miről szól az egész szöveg. Hatféle méretű címsor tag van, a H1 a legfontosabb (a főcím), a H2 fejezetcímek, a H3 a fejezeteken belül alfejezetek címei, a H6 a legkevésbé fontos szövegblokk megkülönböztetésére van. Használd a releváns kulcsszót a fejezetcímekben. A H1 tagból csak 1 darabot használj a hatékonyság érdekében!
404-es hibaoldal
A 404-es hibaoldal akkor jelenik meg, hogy ha a felhasználó nem létező URL nevet ír be, vagy olyan hivatkozásra kattint, amit már eltávolítottál a tartalomból. Szerkeszd meg a saját 404-es hiba oldalad, hogy ne veszíts el látogatókat. A hibaoldal tartalmazhatja a legnépszerűbb oldalaid listáját, egy linket a főoldalra, esetleg visszajelzésre alkalmas linket. Ha nincs saját 404-es hibát jelző oldalad, akkor több probléma is előfordulhat, pl. tartalom duplikáció.
Kulcsszó relevancia
A weboldalban előforduló (tartalomban, metákban, címkékben) leggyakrabban használt szavaknak, kifejezéseknek tükrözniük kell a weblap profilját. A keresők ezt veszik alapul első körben, hogy „miről is szól” a weblap, mely szavakra és kifejezésekre jelenjen meg az oldal a keresési találatokban. Megjegyzés: A Google a márkanevekkel másképp viselkedik a relevancia esetében is, mert ezek prioritást élveznek a keresési eredményekben.
Miért minket válassz?
- Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
- Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
- Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
- Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
- Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.
Napi tipp kereső
Kosár
Blog
- Előfizetéses szolgáltatás szüneteltetése augusztus 15.
- Alexa adatszolgáltatás megszűnése december 7.
- Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után? július 1.
- Elemzési hibák javulása, Facebook elemzési pontok február 3.
- Weboldal sebesség és a SEO november 29.
- Elemzési hibák előfordulása szeptember 17.
- Seosiker TOP20 2018 november 19.
- Search Console eredmények a Google keresési találati listában november 7.
- 17 tipp a tökéletes weboldal űrlaphoz november 7.
- Az Év Honlapja 2018 pályázóknak! október 26.