Napi tippek

SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.

URL hossza

URL hossza

A weboldalnak rövid, leíró domain neve legyen, hogy az emberek megjegyezhessék, ne kelljen a helyesíráson gondolkodni (j, ly vagy könnyű elgépelés). Ha a felhasználó ránéz a címsorra, akkor tudja, hogy milyen weboldali tartalommal találkozhat. Jó, ha a névben a kulcsszó vagy a 2 legfontosabb kulcsszó szerepel kötőjellel elválasztva. Érdemes a cégnevet is mindenképp lefoglalni és ráirányítani a beszédesebb domain-es weboldalra. Lehetőleg kerülni kell a számokat, ékezeteket és a nyelvi területnek megfelelő domain végződést használni.

Képek alternatív címe

Képek alternatív címe

Az ALT egy képleíró attribútum, amelynek szövege akkor is megjelenik a böngészőben, ha az nem támogatja a kép megjelenését. A szöveges alternatíva minden olyan felhasználónak fontos, aki valamilyen oknál fogva nem látja a képet. Ilyen esetek: gyengén látók esetén a képernyőolvasó programok, vagy a Braille-kijelző segítségével az ide beírt szöveg alapján tájékozódnak, hogy  milyen kép is van megjelenítve; vagy ha valaki valamilyen technikai ok miatt nem látja a képet: szöveges böngésző, lassú internetkapcsolat, vagy letöltési oldalméret csökkentés miatt letiltja valaki, hogy képek jelenjenek meg.

Betöltési idő mobilon

Betöltési idő mobilon

A mobiltelefonokra, okostelefonokra optimalizálás ma már nagyon fontos eleme a weboldalad sikerességének. Próbáld meg betölteni a weblapod mobiltelefonon. Ha 5 másodpercnél tovább tart, amíg betöltődik, akkor számíts arra, hogy a látogatóid kb. 74%-át már el is vesztetted. Optimalizáld weblapod: ne használj felesleges nagy képeket, sok videót, sok CSS-t.

Helytelen felépítésű linkek

Helytelen felépítésű linkek

Helytelenül van felépítve az a link, ahol nincs a linknek TITLE tag-je, de van HREF-je, ami nem javascript, valamint nincs benne szöveg csak kép, és nincs a képnek sem TITLE tag-je. Ezeknél a linkeknél a keresőmotorok számára nem pontosan meghatározható a cél, illetve a funkció. Javaslat: a linkeknek is mindig töltsd ki a title elemét és ha lehet leírását!

CSS és száma

CSS és száma

Cascading Style Sheets. A CSS segítségével külön formázhatóvá válnak a HTML dokumentumok a tartalomtól. Egyes dokumentumokhoz más kinézetet: színt, betűtípust, címsort, elrendezést, dobozt lehet rendelni és ezeket nem kell külön újra beírni a HTML kódba, hanem csak a stíluslap, CSS megjelölést kell alkalmazni. Ezáltal rendezettebb, logikusabb, letisztultabb, kisebb HTML kódokat lehet létrehozni. A W3C szabvány meg is követeli, hogy azokat a régi HTML kódban használt elemeket, amelyek stíluslapban megadhatók (pl. címsor kinézete), az CSS-ben legyen leírva.

W3C szabványosság ellenőrzés

W3C szabványosság ellenőrzés

A W3C egy konzorcium, amely webes szabványokat határoz meg. Amennyiben szintaxis hibák vannak, a keresők nehezen indexelik az oldalt. Súlyos kritikus hiba esetén előfordulhat, hogy a robotok fel sem tudják térképezni az oldalt! A weblapod ellenőrzését az alábbi linken tudod megtenni: http://validator.w3.org

Elavult HTML kódok

Elavult HTML kódok

A HTML5 szabványban közel 100 HTML címke van, de bizonyos elemek kikerültek a HTML 4.01-es változathoz képest. A változást figyelembe véve van jópár olyan elem, amelynek használatát kerülni kell annak érdekében, hogy a weboldal a tervezettnek megfelelően működhessen, jelenhessen meg. Elavult címkék pl.: acronim, applet, basefont, big, center, dir, font, frame, frameset, i, isindex, layer, menu, noframes, s, small, strike, tt, u, xmp Elavult attribútumok pl.: align, alink, background, bgcolor, bottommargin, leftmargin, link, name, rightmargin, target, text, topmargin, vlink

Karakterkódolás

Karakterkódolás

A karakterkódolás meghatározása megakadályozhatja, hogy a speciális karakterek rosszul jelenjenek meg. Szép és míves magyar nyelvünk cipőfűző és ehhez hasonló szavainak  helytelen ékezetekkel, vagy pl. kalapos ő betűvel történő megjelenése sokszor mókás, néha bosszantó perceket szerez a látogatóknak.

Oldal nyelve

Oldal nyelve

A Google robot, ha nincs rögzített nyelv, akkor az oldalon használt szavakból próbálja feltérképezni, hogy milyen nyelvű a weboldal. Ebből problémák adódhatnak a nyelvi terület meghatározásában főként akkor, hogy ha a weboldalon pl. sok idegen szót, kifejezést, vagy márkanevet használsz.
Javaslat: a meta language attribútummal jelölheted az oldal nyelvét.

Mikroformátum

Mikroformátum

A mikroformátumok egyszerű elemek, amelyeket a honlapon használnak bizonyos információk leírására. Minden elemnek meg van a maga formátuma és ezzel elősegíthető az emberek és a robotok számára is a plusz információk értelmezése. Mikroformátum az alábbi tartalmi típusokhoz adható meg: személyhez kapcsolódó adatok (név, cím, születési idő), termék adatok (neve, gyártó), receptek (kalóriatartalom, szénhidrát tartalom, elkészítési idő), események (helyszín, időpont), zene (album cím, előadó, lejátszási idő). A weblapodnak megfelelő mikroformátumot helyezz el.

Kifelé mutató belső linkek

Kifelé mutató belső linkek

A weboldalról kifelé mutató linkek (másik weboldalra mutató) is fontosak az oldal helyezésének kialakulásában. A linkek releváns, létező, nem büntetett weboldalra mutassanak! Oldalanként max. 10-15 link az ideális. Ha kétirányú a link elhelyezés – amely weblapra mutat, onnan is mutat weblapodra link –, akkor azok kizárólag hasonló témájú helyről valók legyenek, mert a nem releváns linkcserét büntetéssel is jutalmazhatja a Google. Nagyon figyelj arra, hogy az ilyen oda-vissza linkcsere kis számban forduljon elő.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat