Napi tippek

SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.

Facebook oldal

Facebook oldal

Ma már elvárható egy cégtől, hogy ha látogatottságot és vevőket szeretne szerezni, akkor jelen legyen a közösségi médiában. A legnagyobb ilyen hely a Facebook. Készíts egyedi céges oldalt, amelyről hivatkozol a weblapodra, valamint a weboldalad főoldalán viszont hivatkozz a Facebook oldaladra. Rendszeresen tegyél közzé hozzászólásokat, linkeld be a weblap új tartalmi elemeit, blogjaidat és ezzel még jobban népszerűsítheted honlapodat.

Aláhúzást tartalmazó linkek

Aláhúzást tartalmazó linkek

A weboldal URL szerkezetét a lehető legegyszerűbben kell kialakítani. A Google ajánlásában is közzéteszi, hogy a robotja a kötőjeleket részesíti előnyben. A szavak elválasztására a kötőjel használata megfelelő, mert az a aláhúzás jelet szóelválasztóként figyelmen kívül hagyja. Az aláhúzás jeleket cseréld le kötőjelekre. Arra figyelj, hogy a már beindexelt oldalak esetén ne egyszerűen csak átírd a karaktereket, hanem a helytelen aláhúzásjeles URL-es oldalkar 301-es átirányítással vezesd  helyesen használt kötőjeles URL-es oldalra.

Kulcsszó sűrűség

Kulcsszó sűrűség

A keresők az oldalon használt szavak gyakoriságából, számából tudják leszűrni, valamint a többi tényezővel való összehasonlítással (leírás, címke), hogy a weblapod miről is szól, mely szavakra való kereséskor jelenjen meg az oldal a kereső találati listájában. A tartalom írás nagyon fontos eleme, hogy amiről szól, azt kulcsszavakkal gazdagítottan fogalmazd meg. A szinonimák használatával együtt kb. 2% legyen az előfordulás. Ha túl gyakran használod a kulcsszavakat, az már mesterkélten hat.

Google Analytics

Google Analytics

A legelterjedtebb analitikai rendszer a weboldal látogatottságának mérésére a Google Analytics. Ennek a programnak segítségével olyan értékes látogatói statisztikákra tehetsz szert, mint pl. melyik a legkedveltebb oldalad, hány percet töltenek átlagosan az oldalon, melyik országból érkeztek, milyen operációs rendszerről és platformról kerestek meg, és amennyiben hirdetési rendszerrel (AdWords) is össze van kötve a fiókod, akkor kulcsszavakkal kapcsolatban is információhoz juthatsz.

Nem keresőbarát URL-ek

Nem keresőbarát URL-ek

A Google webmester ajánlásaiban közzéteszi, hogy a weboldalak URL-jeinek tisztának, felhasználóbarátnak kell lennie. Azért is így kell alkalmazni, hogy az emberek számára is értelmezhető legyen az URL-ből, hogy miről szóló oldalon járnak, vagy egyáltalán érdemes-e arra a linkre kattintani. Ügyelj arra, hogy az URL-ek értelmes kifejezéseket, szavakat tartalmazzanak és ne alkalmazz felesleges lekérdezési karakterláncot.

Kulcsszó meta tag

Kulcsszó meta tag

A kulcsszavak azok a szavak, amelyek jellemzik az oldal profilját és szeretnénk, ha ezekre megjelenne az oldalunk a keresőben. A keresőmotorok számára elméletileg a kulcsszó meta tagnak már nincs jelentősége, de a  kulcsszavakat mindenképpen meg kell határozni, amikor elindítod a weblapodat és nekiállsz tartalmat írni. Általában 4-5 kulcsszót (és szinonimáit) érdemes meghatározni, ennél többre nagyon nehéz bekerülni a keresők első oldali találatai közé, kivéve, ha azok nagyon speciális szavak, amelyekre nincs konkurencia. Ügyelj a kulcsszavak helyesírására!

sitemap.xml

sitemap.xml

Oldaltérkép. A sitemap.xml fájl megkönnyíti a robotok számára a honlapja oldalainak feltárását. Felsorolja a weboldal URL-jeit, amelyeket a keresőrobot feltérképezhet. Olyan további információkat is tartalmazhat, mint pl. mikor volt frissítés az oldalon, hol, milyen gyakran van változtatás, melyek a jelentősebb URL-ek. A sitemap.xml-t ajánljuk, hogy töltsd fel a Google Webmestereszközökbe és Bing Webmaster Tools-ba.

robots.txt

hangolka
robots.txt

Nevében is jelzi, hogy a keresőrobotok számára készül. Ebben szabályozhatod, hogy mely fájlokat érhetik el és melyeket nem térképezhetik a keresőrobotok, valamint beállíthatod, hogy ezek a tevékenységek pl. csak melyik robot számára tiltottak. A fájlban megadható a sitemap.xml fájl helye, illetve jelezhető megléte, ami sokat segít a teljes oldal feltérképezésében. A beállított szabályok betartása önkéntes együttműködésen alapul. Ha a robotot nem így programozták be, hogy ezt figyelje, akkor nem kényszeríthető a betartatásra, maximum tűzfal segítségével zárható ki egy már ismert kártékony robot IP címe alapján.

Description (leírás) meta tag

hangolka
Description (leírás) meta tag

Egy rövid leírás, amely egyértelműen leírja az oldal célját, mert ez elsősorban az oldalt olvasó embereknek készül. A keresési eredmények között megjelenik a leírás, éppen ezért is lényeges, hogy a potenciális látogató számára érdekes információt tartalmazzon, hogy becsalogassa az oldalra.
Hosszúsága 70-160 karakter közé essen, tartalmazzon kulcsszavakat. Minden oldalnak legyen egyedi meta leírása. Érdemes úgy fogalmazni, hogy az oldalon leggyakrabban használt szavak is szerepeljenek a leírásban!

Google PageRank (PR)

hangolka
Google PageRank (PR)

2013 előtt nagy szerepet játszott a Google találati helyezésében az, hogy mekkora PR-ja volt egy oldalnak. A PR a weboldal népszerűségi mutatója a weboldali linkek minőségének függvényében (0-10 skála). Még a Google nem törölte ezt a minőségi számot, de idén már nem találkozhatsz frissítéssel (2013-as év), mert a weboldal minőségét már sok fontosabb tényező jellemzi.
Ha már elértél bizonyos PR-ot a weblapoddal, akkor se aggódj, az elismerés nem veszik el, csak átalakul! -

2013. december 07. A Google hiába mondta, hogy nem lesz PageRankokban változás, mégis nekiállt és osztogatta a PR értékeket. Tehát nem kell lemondani erről az értékről sem.

- Erről az értékről végül is le kellett mondani 2014-től, megszűnt ez a mutatószám. Helyette sokan a MOZ Page Authority, MOZ Domain Authority pontszámokat használják következtetések levonására. Weboldal elemzéseink során mi is megmutatjuk ezeket az értékeket a Google Page Rank helyett.

301-es átirányítás

hangolka
301-es átirányítás

Amennyiben több domaint is használsz, választanod kell egy fődomaint, amelyen üzemelteted a weblapod. A többi domaint egy ún. 301-es átirányítással megoldva kell a fődomainre irányítani. Ugyanez a helyzet abban az esetben, ha a weboldal www-vel és www nélküli változatban is megjelenik; a www nélküli oldalt át kell irányítani a www.domainnév.végződés oldalra (vagy a www-st a www nélkülire). Így elkerülhetőek az ebből fakadó tartalom duplikációk, és a keresőrobot is az új helyen keresi majd a tartalmat.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat