Napi tippek
SEO (keresőoptimalizálás) tippek. Fogalommagyarázatok, amelyeket sok nem keresőoptimalizálással foglalkozó nem ismer, de nap mint nap használjuk mi seo-sok weblap elemzéseink során.
Facebook oldal
![Facebook oldal](/images/Napi%20tipp/15-seosiker-napi-tipp-20131105.jpg)
Ma már elvárható egy cégtől, hogy ha látogatottságot és vevőket szeretne szerezni, akkor jelen legyen a közösségi médiában. A legnagyobb ilyen hely a Facebook. Készíts egyedi céges oldalt, amelyről hivatkozol a weblapodra, valamint a weboldalad főoldalán viszont hivatkozz a Facebook oldaladra. Rendszeresen tegyél közzé hozzászólásokat, linkeld be a weblap új tartalmi elemeit, blogjaidat és ezzel még jobban népszerűsítheted honlapodat.
Aláhúzást tartalmazó linkek
![Aláhúzást tartalmazó linkek](/images/Napi%20tipp/14-seosiker-napi-tipp-20131029.png)
A weboldal URL szerkezetét a lehető legegyszerűbben kell kialakítani. A Google ajánlásában is közzéteszi, hogy a robotja a kötőjeleket részesíti előnyben. A szavak elválasztására a kötőjel használata megfelelő, mert az a aláhúzás jelet szóelválasztóként figyelmen kívül hagyja. Az aláhúzás jeleket cseréld le kötőjelekre. Arra figyelj, hogy a már beindexelt oldalak esetén ne egyszerűen csak átírd a karaktereket, hanem a helytelen aláhúzásjeles URL-es oldalkar 301-es átirányítással vezesd helyesen használt kötőjeles URL-es oldalra.
Kulcsszó sűrűség
![Kulcsszó sűrűség](/images/Napi%20tipp/13-seosiker-napi-tipp-20131029.png)
A keresők az oldalon használt szavak gyakoriságából, számából tudják leszűrni, valamint a többi tényezővel való összehasonlítással (leírás, címke), hogy a weblapod miről is szól, mely szavakra való kereséskor jelenjen meg az oldal a kereső találati listájában. A tartalom írás nagyon fontos eleme, hogy amiről szól, azt kulcsszavakkal gazdagítottan fogalmazd meg. A szinonimák használatával együtt kb. 2% legyen az előfordulás. Ha túl gyakran használod a kulcsszavakat, az már mesterkélten hat.
Google Analytics
![Google Analytics](/images/Napi%20tipp/12-seosiker-napi-tipp-20131029.png)
A legelterjedtebb analitikai rendszer a weboldal látogatottságának mérésére a Google Analytics. Ennek a programnak segítségével olyan értékes látogatói statisztikákra tehetsz szert, mint pl. melyik a legkedveltebb oldalad, hány percet töltenek átlagosan az oldalon, melyik országból érkeztek, milyen operációs rendszerről és platformról kerestek meg, és amennyiben hirdetési rendszerrel (AdWords) is össze van kötve a fiókod, akkor kulcsszavakkal kapcsolatban is információhoz juthatsz.
Nem keresőbarát URL-ek
![Nem keresőbarát URL-ek](/images/Napi%20tipp/11-seosiker-napi-tipp-20131029.png)
A Google webmester ajánlásaiban közzéteszi, hogy a weboldalak URL-jeinek tisztának, felhasználóbarátnak kell lennie. Azért is így kell alkalmazni, hogy az emberek számára is értelmezhető legyen az URL-ből, hogy miről szóló oldalon járnak, vagy egyáltalán érdemes-e arra a linkre kattintani. Ügyelj arra, hogy az URL-ek értelmes kifejezéseket, szavakat tartalmazzanak és ne alkalmazz felesleges lekérdezési karakterláncot.
Kulcsszó meta tag
![Kulcsszó meta tag](/images/Napi%20tipp/10-seosiker-napi-tipp-20131028.jpg)
A kulcsszavak azok a szavak, amelyek jellemzik az oldal profilját és szeretnénk, ha ezekre megjelenne az oldalunk a keresőben. A keresőmotorok számára elméletileg a kulcsszó meta tagnak már nincs jelentősége, de a kulcsszavakat mindenképpen meg kell határozni, amikor elindítod a weblapodat és nekiállsz tartalmat írni. Általában 4-5 kulcsszót (és szinonimáit) érdemes meghatározni, ennél többre nagyon nehéz bekerülni a keresők első oldali találatai közé, kivéve, ha azok nagyon speciális szavak, amelyekre nincs konkurencia. Ügyelj a kulcsszavak helyesírására!
sitemap.xml
![sitemap.xml](/images/Napi%20tipp/8-seosiker-napi-tipp-20131021.jpg)
Oldaltérkép. A sitemap.xml fájl megkönnyíti a robotok számára a honlapja oldalainak feltárását. Felsorolja a weboldal URL-jeit, amelyeket a keresőrobot feltérképezhet. Olyan további információkat is tartalmazhat, mint pl. mikor volt frissítés az oldalon, hol, milyen gyakran van változtatás, melyek a jelentősebb URL-ek. A sitemap.xml-t ajánljuk, hogy töltsd fel a Google Webmestereszközökbe és Bing Webmaster Tools-ba.
robots.txt
![robots.txt](/images/Napi%20tipp/7-seosiker-napi-tipp-20131021.jpg)
Nevében is jelzi, hogy a keresőrobotok számára készül. Ebben szabályozhatod, hogy mely fájlokat érhetik el és melyeket nem térképezhetik a keresőrobotok, valamint beállíthatod, hogy ezek a tevékenységek pl. csak melyik robot számára tiltottak. A fájlban megadható a sitemap.xml fájl helye, illetve jelezhető megléte, ami sokat segít a teljes oldal feltérképezésében. A beállított szabályok betartása önkéntes együttműködésen alapul. Ha a robotot nem így programozták be, hogy ezt figyelje, akkor nem kényszeríthető a betartatásra, maximum tűzfal segítségével zárható ki egy már ismert kártékony robot IP címe alapján.
Description (leírás) meta tag
![Description (leírás) meta tag](/images/Napi%20tipp/6-seosiker-napi-tipp-20131021.jpg)
Egy rövid leírás, amely egyértelműen leírja az oldal célját, mert ez elsősorban az oldalt olvasó embereknek készül. A keresési eredmények között megjelenik a leírás, éppen ezért is lényeges, hogy a potenciális látogató számára érdekes információt tartalmazzon, hogy becsalogassa az oldalra.
Hosszúsága 70-160 karakter közé essen, tartalmazzon kulcsszavakat. Minden oldalnak legyen egyedi meta leírása. Érdemes úgy fogalmazni, hogy az oldalon leggyakrabban használt szavak is szerepeljenek a leírásban!
Google PageRank (PR)
![Google PageRank (PR)](/images/Napi%20tipp/5-seosiker-napi-tipp-20131016.jpg)
2013 előtt nagy szerepet játszott a Google találati helyezésében az, hogy mekkora PR-ja volt egy oldalnak. A PR a weboldal népszerűségi mutatója a weboldali linkek minőségének függvényében (0-10 skála). Még a Google nem törölte ezt a minőségi számot, de idén már nem találkozhatsz frissítéssel (2013-as év), mert a weboldal minőségét már sok fontosabb tényező jellemzi.
Ha már elértél bizonyos PR-ot a weblapoddal, akkor se aggódj, az elismerés nem veszik el, csak átalakul! -
2013. december 07. A Google hiába mondta, hogy nem lesz PageRankokban változás, mégis nekiállt és osztogatta a PR értékeket. Tehát nem kell lemondani erről az értékről sem.
- Erről az értékről végül is le kellett mondani 2014-től, megszűnt ez a mutatószám. Helyette sokan a MOZ Page Authority, MOZ Domain Authority pontszámokat használják következtetések levonására. Weboldal elemzéseink során mi is megmutatjuk ezeket az értékeket a Google Page Rank helyett.
301-es átirányítás
![301-es átirányítás](/images/Napi%20tipp/4-seosiker-napi-tipp-20131016.jpg)
Amennyiben több domaint is használsz, választanod kell egy fődomaint, amelyen üzemelteted a weblapod. A többi domaint egy ún. 301-es átirányítással megoldva kell a fődomainre irányítani. Ugyanez a helyzet abban az esetben, ha a weboldal www-vel és www nélküli változatban is megjelenik; a www nélküli oldalt át kell irányítani a www.domainnév.végződés oldalra (vagy a www-st a www nélkülire). Így elkerülhetőek az ebből fakadó tartalom duplikációk, és a keresőrobot is az új helyen keresi majd a tartalmat.
Miért minket válassz?
- Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
- Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
- Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
- Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
- Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.
Napi tipp kereső
Kosár
Blog
- Előfizetéses szolgáltatás szüneteltetése augusztus 15.
- Alexa adatszolgáltatás megszűnése december 7.
- Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után? július 1.
- Elemzési hibák javulása, Facebook elemzési pontok február 3.
- Weboldal sebesség és a SEO november 29.
- Elemzési hibák előfordulása szeptember 17.
- Seosiker TOP20 2018 november 19.
- Search Console eredmények a Google keresési találati listában november 7.
- 17 tipp a tökéletes weboldal űrlaphoz november 7.
- Az Év Honlapja 2018 pályázóknak! október 26.