Google PageRank (PR)
2013 előtt nagy szerepet játszott a Google találati helyezésében az, hogy mekkora PR-ja volt egy oldalnak. A PR a weboldal népszerűségi mutatója a weboldali linkek minőségének függvényében (0-10 skála). Még a Google nem törölte ezt a minőségi számot, de idén már nem találkozhatsz frissítéssel (2013-as év), mert a weboldal minőségét már sok fontosabb tényező jellemzi.
Ha már elértél bizonyos PR-ot a weblapoddal, akkor se aggódj, az elismerés nem veszik el, csak átalakul! -
2013. december 07. A Google hiába mondta, hogy nem lesz PageRankokban változás, mégis nekiállt és osztogatta a PR értékeket. Tehát nem kell lemondani erről az értékről sem.
- Erről az értékről végül is le kellett mondani 2014-től, megszűnt ez a mutatószám. Helyette sokan a MOZ Page Authority, MOZ Domain Authority pontszámokat használják következtetések levonására. Weboldal elemzéseink során mi is megmutatjuk ezeket az értékeket a Google Page Rank helyett.