Digital Hack tanulságok
A 2013. november 5-én tartott Digital Hack konferencia Seosiker tanulságai.
Ez a Blog bejegyzés inkább napló jellegű, mint sem technikai bejegyzés, de igyekszem hasznos gondolatokkal megtölteni.
A Digital Hack konferencia első alkalommal került megrendezésre, ahol a fókuszban a frissesség és az informatika Darwin-i fejlődése volt.
A szervezők igyekeztek olyan témákat választani, amelyek előremutatóak és nem feltétlenül a divathullám tetején lévő, mindenki áltat ezerszer lerágott csontokat mutogatták.
Számomra a szemlélet nagyon frissítően hatott és segített abban, hogy más szemszögből közelítsem meg a seosiker.hu eddig elért eredményeit.
Első tanulság
A SEOsiker egy Life Hack!
Ahogyan a Youtube videókon megtanulható hogyan hajtsunk össze egy pólót 1 mozdulattal, vagy hogyan válasszunk szét tojás sárgát a fehérjétől, a seosiker időt spórol a napi munkában. Saját magunkat Hack-eltük meg, hogy ne 1,5 órát tartson egy olyan feladat, ami így 1 perc alatt elvégezhető.
Második tanulság
A startup egy fejlesztési filozófia és nem egy unalommá silányult hír a napi sajtóban. Csak nem mindig a finanszírozásról, támogatásról és szerződésekről kell beszélni.
Bonyhádi Gábor előadása és ötlet tesztelő "pretotípus" gondolatai egy olyan Life Hack része, ahol egyszerűen külön választható a jó ötlet a bukott ötlettől. Nagy segítség abban, hogy ne vesztegessük életünk nagy részét halva született ötletekre.
Harmadik általános tanulság
Tiszteletem a többi előadónak is, akik a maguk szakterületét lelkesedéssel és elkötelezettséggel mutatták be a közönségnek!
Sok előadás az ügyfelek (vásárlók) adatairól szólt, vagy a meggyőzésükről. A mai kor rengeteg lehetőséget biztosít mások személyes, vagy személytelen adatainak megszerzésére, szelekciójára. De vajon van időnk ennyit foglalkozni velük? Kissé olyan érzés ez mint az űrkutatás, miközben a szomszédunkat, vagy a saját kertünk, virágcserepünk működését sem ismerjük, vagy használjuk ki rendesen! A következő rendezvénynek remélem témája lesz az adatok fontossági sorrendje pl.: saját magam ismerete, vevőim ismerete, konkurencia ismerete, piaci, vagy gazdasági és jogi környezetünk ismerete. (Nem feltétlen ebben a sorrendben.)
Üde színfolt
Petrányi-Széll András előadása arról, hogy hogyan szabaduljunk meg adathordozóinktól problémamentesen, még egy gondolatot ébreszt. Miközben személyes adatok tömkelegét gyártjuk, ami rossz kezekben rossz dolgokra képes, vajon mit kezdünk elévült adatainkkal? Azokkal amit megszereztünk, csak nem használtunk ki időben (elévültek). Meddig gondolható értéknek egy információ és miért nem azonnal használtuk fel a tudást?
Konklúzió
Nekem, mint nézőnek és nem csak mint előadónak, sokat ad egy-egy ilyen konferencia, ahol más nézőpontokból láthatom a saját tevékenységemet.
Szeretném mindenkinek javasolni, hogy pillantson fel a mindennapi mókuskerékből és Hack-elje meg életét egy-egy okos ötlettel, eszközzel, szolgáltatással és a legdrágább dologgal spóroljon: az idejével és ne a pénzével! Hiszen a gyorsan reagálók az üzleti előnnyel indulók, a jól döntők tudnak a piac fölé kerekedni. Ez a rendezvény ezeket a lehetőségeket kínálta, csak le kellett fordítani a saját nyelvünkre.
Éles László
weblap technikai szakértő