Így nézz bele az olvasóid fejébe

Hogy láss az olvasóid fejébe?Hogyan érheted el, hogy potenciális vevőid úgy falják szóról szóra a cikkeidet, mint egy mérnöki pontossággal megírt, letehetetlen regényt?

Mint egy írónak, neked is azt kell fejben tartanod, hogy a vevőd elsősorban szórakozni szeretne, ha öt sornál tovább is olvas. Nagyon kevesen ülnek a számítógép elé azzal az elhatározással, hogy „a teremburáját, márpedig én most vásárolni fogok!”

A szörföző ember ingerre éhezik, tudásvágy hajtja, egy titok megfejtésére kíváncsi: és közben csupán egyetlen dolog érdekli.

Az, hogy a saját életének problémáira megoldást találjon.
Tehát vagy valami okosat akar megtudni, vagy egy jót akar nevetni (vagy esetleg szörnyülködni). Továbbá: kalandokat akar átélni. Az emberek imádják beleképzelni magukat a történetek szereplőinek helyébe. A Te szövegedben legyenek ők a hősök, mutasd meg, hogyan győzhetik le a hétfejű sárkányt – azaz a problémát, melyre a Te terméked megoldást nyújt.
Az online kommunikációban a mottód legyen: taníts és szórakoztass!

Te sem hinnéd, de ez működik

Hogyan is írhatnál mindenkinek anélkül, hogy túl sablonos és száraz legyen a szöveged? Hihetetlen stratégia, de nagyon is hatásos: hass az olvasók képzeletére, érzékeire, és beszélj olyasmiről, amit mindenki át tud érezni valamilyen szinten.
Tehát: NEM az agyára és a logikájára. Az ráér később.

Minél érzékibb, hatásosabb az online kommunikációd képi világa, annál jobban befészkeli magát a gondolat az olvasód fejébe, és annál nehezebben szabadul tőle. Agyunk természetes módon inkább a képekre emlékszik, mint a szavakra, ám ha ügyesen bánsz a szavakkal, el tudod érni, hogy az olvasód agyában is megelevenedjenek a színek.

Példa: elég nehéz elképzelni egy „veszteséget”, egy „komoly problémát”, vagy egy „megtérülő befektetést”. Annál könnyebben megelevenedik az agyban az „üres pénztárca”, egy „ajtódon kopogtató NAV-ellenőrzés”, vagy egy „vidáman felfelé görbülő eladási grafikon”.

Légy olyan konkrét, mint egy jól irányzott balegyenes!

Minél élethűbb, minél megragadóbb és valóságosabb, annál garantáltabb a hatás. Vedd elő elnyomott festő vagy fotós énedet, és engedd szabadon az online kommunikáció mezején.

Bátran élj a metaforákkal és hasonlatokkal, meríts a saját élményeidből! A lényeg: mindezt úgy tedd, hogy közben az olvasód saját magára ismerjen, és gyorsan kapcsoljon, neki is ez a problémája. A te sztorid is érdekes, de még érdekesebb, ha mások közben azt gondolják, hogy „te jó ég, velem is pont ez történt!”

Készen állsz a sikerre?

  • Belemásztál az vevőid fejébe, és érzékletes képekkel lefestetted előttük, milyen könnyen megszabadulhatnak problémáiktól (a Te terméked segítségével)?

  • Szíven ütő hasonlatokkal elérted, hogy magukra és a problémájukra ismerjenek a Te történetedben?

Egyetlen lépés választ el attól, hogy élesítsd a sikerbombát: már csak rá kell venned olvasóidat, hogy cselekedjenek is.

Ahhoz, hogy a potenciális ügyfeleid ne nyomjanak a cikk elolvasása után rögtön a bezárás gombra, bizony meg kell őket szólítanod, cselekvésre kell ösztönöznöd a monitor mögött ülő embert. Egy jól célzott, egyenes zárómondattal, tanáccsal megerősíted az olvasódban azt az érzést: bizony, van megoldás, tenni kell érte, és teszek is!

Milyen egy jó csattanó? Milyen jelzők működnek minden terméknél? Mit kerülj el nagy ívben, ha ügyfelekkel kommunikálsz? Erről írunk hetente frissülő cikkeinkben.

http://www.szovegirasblog.hu/

Langmár Zsuzsanna
Üzleti kommunikációs szakértő

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat