Kibővült a meta leírás hossza a Google keresőben?

Mi a description (leírás) meta tag?

Egy rövid leírás, amely egyértelműen leírja az oldal célját, mert ez elsősorban az oldalt olvasó embereknek készül. A keresési eredmények között megjelenik a leírás, éppen ezért is lényeges, hogy a potenciális látogató számára érdekes információt tartalmazzon, hogy becsalogassa az oldalra.

Description a keresőben régen és mostLátható, hogy régen bő 1,5 sor került kijelzésre, ami most már közel 3,5 sor lett.

Mire figyelj a description megírásánál?

  • A közel 300 karakter az egy átlag szám. Vizsgálatok szerint kb. 240-290 karakter közé esik a megjelenített leírások hossza. Az eltéréseket a karakterek szélessége, vagy akár blogbejegyzések esetén a dátum megjelenítése okozhatja. Az l betű szélessége kisebb, mint akár az s betűé, ezért a vékony karakterekből értelemszerűen több fér el adott hosszban.
  • A leírás önmagában nem keresőbeli helyezést befolyásoló tényező, de közvetetten az, így azt javasoljuk, hogy mindenképp foglalkozz vele. A leírás egyik fontos szerepe, hogy a keresőből becsalogathasd az embereket az oldaladra. Minél vonzóbb ez a szöveg, annál több látogatód is lesz. Feltételezve, hogy a weblapodon a tartalom nagyon hasznos és természetesen összhangban is van a leírásoddal, akkor nem csak benéznek a látogatók, hanem sok időt is fognak ott tölteni. Ez a tényező fontos a Google számára, mert a megnőtt munkamenet hosszak már befolyással vannak a keresőbeli helyezésre.
  • Az előzőekhez kapcsolódóan tehát fontos, hogy a leírás szövege valós képet mutasson arról, hogy mivel is fog találkozni a weblapodra belépő.
  • Minden érkezési oldaladnak legyen külön meta leírása, mert minden oldalad másról szól.
  • A leírásaidban szerepeltesd az oldalad tartalmának fő kulcsszavát, kulcsszó kifejezését. lehetőleg még az első 150 karakterben. Ezzel segíted is a pontos indexelést, valamint azt, hogy a keresési listában az általad leírtak jelenjenek meg, ne pedig a Google által relevánsabbnak gondolt tartalmi sorok az oldalról.

Nekiálljunk akkor bővíteni a leírásokat 300 karakterre?

A Google is azt javasolja, hogy ne essen senki neki a description bővítésének akkor, ha eddig a rövidebb is hatékony volt. Ha bővíteni szeretnéd ettől függetlenül, akkor javaslatunk az, hogy az eddig meglévő részbe ne nagyon nyúlj. Inkább kiegészítő információs helyként tekints ezekre a plusz karakterhelyekre, mert előfordulhat, a kibővített megjelenés nem fog mindig kiférni és akkor oda a jól kitalált szép hosszú becsalogató szövegednek.
A kereső találati listának hatékonysága és felhasználói kifejezés szempontjából minél relevánsabb eredményeket szeretne a Google megjeleníteni. Ezt sok esetben úgy oldja meg, hogy a keresői kifejezéssel összhangban nem az általad megírt description szöveget jeleníti meg, hanem az oldalon található szövegből azt, amely relevánsabb lesz azzal. Ezért is ügyelj arra, hogy leírásodban az oldal tartalmának fő kulcsszavát, kulcsszó kifejezését is szerepeltesd.

Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉlesné G. Szilvia
SEO szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat