Milyen webszöveg érdekli a vevőket?

Milyen webszöveg érdekli a vevőket?

Rossz hírem van. Az Ön termékére, szolgáltatására senki sem kíváncsi. De várjon! Mielőtt sértődötten elkattintana, hadd tegyem hozzá, hogy ez a világon minden termék reklámszövegével így van. Azokkal a termékekkel is, amelyekből naponta milliókat adnak el egy kis lélektani érzékkel és a megfelelő értékesítési szövegek segítségével.

Ami az embereket „érdekelheti"

Mi a sikeres értékesítési szöveg titka, amely által meg lehet törni az olvasói közönyt? Meg kell találni azt, ami az embereket igazán érdekli, és ehhez kell kapcsolni termékünket.
Mit gondolnak a kezdő értékesítési szövegírók arról, mi érdekli az embereket?

A következő rossz megoldásokat létező webszövegekről mintáztuk:

  • a szövegíró személyes lelkiállapota, pl. „Cégünk örömmel tudatja Önökkel...";
  • a címzett iparágáról, munkájáról vagy hobbijáról szóló általánosságok: „Cégvezetőként Ön is bizonyára tudja, hogy az utóbbi évtizedben a keszeg átlagos mérete csökkent, míg a horgászok sörhasáé inkább nőtt...";
  • a szövegíró vállalatának története a szerény kezdetektől napjainkig: „Cégünk 1977-ben alakult... azóta átalakítottuk a weboldalunkat a Ráérünk arra még Kft. segítségével..." stb.

Ami az embereket igazán érdekli

Ez a lista egy kicsit rövidebb:

  • Saját maguk.

Kifejtésével azonban könyvtárak vannak tele, mert azokra az általános emberi tulajdonságokra oszlik le, amelyek mindannyiunkra jellemzőek – legalábbis a szenteken kívül.
A „hét főbűn" használata az értékesítési szövegben

Ahhoz, hogy az Ön értékesítési szövege igazán „átmenjen" az olvasóhoz, érdemes a középkori teológusok által összeszámolt „hét főbűnre" alapoznia. „Bűnöknek" nevezték ezeket régebben, de inkább az emberi természet alapvető mozgatórugóiról van szó.

1. Kevélység: ha egyetértésre vágyik, bókoljon az olvasónak gyakrabban! Hangsúlyozhatja személyének fontosságát, dicsérheti tudását, tapasztalatát, amely persze az Ön által javasolt döntést támasztja alá.

2. Irigység: sugallja azt, hogy mások már birtokolják és naponta élvezik az előnyeit annak, amit elad!

3. Falánkság: mert azt a „kis luxust", extra minőséget vagy még többet abból, amit kínál, az olvasó igazán megérdemli!

4. Bujaság: ahogy a mondás tartja: „sex sells" (a szexszel mindent el lehet adni), mindkét nem esetében. Ennél alaposabban még semmilyen tételt nem bizonyítottak a világon.

5. Harag: senki se vallja be, de az emberek szeretnek néha egy jót bosszankodni, úgyhogy alkalomadtán álljon az oldalukra, és tegyen egy-két kritikus megjegyzést a közös „ellenségre"!

6. Kapzsiság: sokszor nem csupán abból vágyunk még többre, amit már birtokolunk (pénz, elismerés stb.), mint a falánkság esetében, hanem nagyobb értéket szeretnénk kapni kevesebbért – az akciók, árleszállítások erre alapoznak.

7. Restség: hogyan teheti az Ön szolgáltatása, terméke könnyebbé, egyszerűbbé az olvasó életét?

Kis mértékben gyógyszer, nagymértékben méreg

„Fűszerként" merítsen az emberi természetnek erről az oldaláról is. Hiszen mindannyian elmondhatjuk Terentiusszal: „ember vagyok, és úgy gondolom, hogy nem idegen tőlem semmi emberi". Túlzásba vinni természetesen ezt sem ajánlatos.

Jó szórakozást kívánok a bűnös szövegíráshoz!

 

http://www.langmar.hu

Langmár Zsuzsa
Langmár Kommunikáció

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat