Open Graph jelentőségének növekedése a Facebook posztokban

Facebook Open Graph Protokoll jelentősége

Nem újkeletű dolog az Open Graph Protokoll, amelynek használatát (igen/nem) mi is vizsgáljuk elemzéseink során.

A Facebook újításának köszönhetően a weboldaladra hivatkozó linkek esetében hamarosan megszűnik a poszt előnézet javítási lehetősége.

Eddig, ha a Facebookon szeretted volna megosztani a weboldalad egyik tartalmát, akkor ott írtál egy kis posztot, majd mögé biggyesztetted a linket. A Facebook behúzta a weboldalon talált hivatkozásból a képet, címet és leírást, amelyek módosítására volt lehetőség. Pl. kiixelhetted a behúzott képet és feltölthettél mást helyére.

Ez a lehetőség már van akinél meg is szűnt, de hamarosan mindenkinél módosításra kerül.

Miért szűnteti meg a Facebook ezt az egyszerű linkmegosztási lehetőséget?

Az ok egyszerű: nagyon sok olyan poszttal találkoztál már te is, ahol egy kép, vagy szöveg arra ösztönzött, hogy rákattints arra a hivatkozásra, mert olyat ígért, ami felkeltette az érdeklődésed. Viszont az a weboldal, ahová jutottál, egyáltalán nem azt adta, ahova kerülni szerettél volna. A kamuhírek ilyen megjelentetését hivatott ez a változás visszaszorítani. (Ismerős? A Google már évekkel korábban elkezdte tiltani a kapu oldalak használatát a hasonló spammer tevékenység miatt.)

Mit tehetsz ezután?

Ha jól szerkesztetted eddig is weboldalad, akkor sok változást nem kell eszközölnöd, lehet észre sem veszed ezt a Facebook lépést, mert eddig sem kellett trükköznöd. A varázskulcs: Open Graph Protokoll
Ahogy WordPressben, más weboldalakon is automatizálható ennek használata. E segítségével irányítani tudod a Facebook posztokat, nem csak a Facebookon megírt posztokra vonatkozólag, hanem a weblapodról a cikkeid megosztását is. A weboldalban megtalálható "og" elemek alapján készíti el a posztlinked előnézetét a Facebook. Ha ezek nincsenek beállítva, akkor az fog ott megjelenni, amit a program talál: képet, szöveget.

HTML kódban az Open Graph protokoll alkalmazása

Előző cikkünkben már kiemeltük a legfontosabb elemeket, de mélyüljünk bele jobban (pl. Facebook poszt során alkalmazva)

Facebook esetében használható legfontosabb OG címkék:

  • og:title - A tartalom címsora pl. Open Graph jelentőségének növekedése a Facebook posztokban
  • og:site_name - A tartalom weboldalának címe pl. https://seosiker.hu/
  • og:image - A tartalomhoz rendelt kép, amit szeretnél, hogy megosztásnál megjelenjen (a kép elérési útvonalát rendeld hozzá) Pl. https://seosiker.hu/images/blog/Nepszerusegi-blog/Facebook-OG.jpg
  • og:description - A tartalom hosszabb leírása Pl. A Facebook posztok irányítására a legalkalmasabb az Open Graph protokoll használata. Ha eddig nem használtad, akkor most jött el az ideje!
  • og:type - A tartalom típusa Pl. article
  • og:url - A tartalom megtalálási URL-je (kononikus URL, mert felhasználói azonosítót, számlálót, stb. nem tartalmazhat) Pl. https://seosiker.hu/open-graph-jelentosegenek-novekedese-a-facebook-posztokban
  • og:locate - A tartalom nyelvi jelölése Pl. hu_HU
  • og:video - A tartalomhoz rendelt videó URL-je

Objektum típusok:

  • article
  • book
  • books.author
  • books.book
  • books.genre
  • business.business
  • fitness.course
  • game.achievement
  • music.playlist
  • music.radio_station
  • music.song
  • place
  • product
  • product.group
  • product.item
  • profile
  • restaurant.menu
  • restaurant.menu_item
  • restaurant.menu_section
  • restaurant.restaurant
  • video.episode
  • video.movie
  • video.other
  • video.tv_show
  • website

Egyes elemek tartalmazhatnak további metaadokat, amelyek az előző jelöléshez kapcsolódnak további információt megadva arról.

Pl. a képek esetében:

  • "..meta property="og:image" content="https://seosiker.hu/images/blog/Nepszerusegi-blog/Facebook-OG.jpg"..."
  • "..meta property="og:image:type" content="image/jpeg"..."
  • "..meta property="og:image:width" content="500"..."
  • "..meta property="og:image:height" content="334"..."

Ha a tartalom több képet is tartalmaz, akkor minden kép adata bekerülhet az OG elembe.

Az elsőnek bekerült kép lesz az elsődleges! Pl.

  • "..meta property="og:image" content="https://seosiker.hu/images/blog/Nepszerusegi-blog/Facebook-OG.jpg"..."
  • "..meta property="og:image:url" content="https://seosiker.hu/images/blog/Nepszerusegi-blog/Facebook-OG.jpg"..." - ez megegyezik az og:image-vel
  • "..meta property="og:image:type" content="image/jpeg"..." - lehet még: image/gif vagy image/png
  • "..meta property="og:image:width" content="500"..."
  • "..meta property="og:image:height" content="334"..."
  • "..meta property="og:image" content="https://seosiker.hu/images/blog/Nepszerusegi-blog/OG-kod.jpg"..."
  • "..meta property="og:image:width" content="660"..."
  • "..meta property="og:image:height" content="129"..."

Érdemes a fenti bővített megjelöléseket alkalmazni ahhoz, hogy a megosztásnál optimálisan jelenjen meg a képed. Fontos! Ha közzétetted a cikked és szeretnéd, hogy mégsem az a kép jelenjen meg, akkor nem elég, hogy kicseréled a képet, az is kell, hogy más néven legyen mentve az a kép, mert a képek URL alapján tárolódnak és nem frissülnek csak akkor, ha az URL is megváltozik!

Amikor első alkalommal történik egy kép megosztása, akkor nem fog megjelenni a megosztási ablakban a kép előnézete.

Facebook első megosztás képe

Oka, hogy a  FB robotnak be kell járnia a megosztási helyet, le kell menteni a képet és metaadatokat. Megelőzheted, hogy ha vagy a Megosztási hibakereső segítségével lefuttatod az URL-t a metaadok előzetes lekérésére (canonical URL-t), vagy az OG címkéknél használod az og:image:width és og:image:height-et és így azonnal megjeleníti a képet.

Jelenleg a képekre vonatkozóan a FB ezeket az ajánlásokat adja:

  • legalább 600x315 pixeles képet használj
  • legfeljebb 1200x630 pixeles képet használj
  • maximális képméret 8 MB
  • ha a képed kisebb, mint 600x315 pixel, akkor az előnézeti képed nem full széles lesz, hanem a leírással osztott elhelyezésben lesz
  • ajánlott képarány: 1,91:1
  • minimális képméret 200x200 pixel (ha ennél kisebbet próbálsz megjelölni, akkor hibaüzenetet kapsz)

Videókat is közzétehetünk a weboldalunkról. A kódok megegyeznek a image lehetőségeivel:

  • og:video  - a videó URL-je
  • og:video:url -  ugyanaz, mint az og:video
  • og:video:secure_url - ha biztonságos helyen van a videó, akkor az URL-je: https://...
  • og:video:type - a videó MIME típusa: application/x-shockwave-flash vagy video/mp4
  • og:video:width - a videó szélessége pixelben (ez szükséges)
  • og:video:height - a videó magassága pixelben (ez szükséges)
  • og:image - kép URL-je, amely előnézete lesz a vidónak a hírcsatornában

A meta elemeket a html head részében kell elhelyezni, ahogy a többi meta elemet is.

Facebook megosztási hibakereső

Ha úgy érzed, hogy minden elemet megadtál, akkor érdemes megnézni, hogy hogyan fog megjelenni a cikked a Facebook hírfolyamban. A hiányzó og címkéket is meg fogja adni ez a program. Ha hibát talált a hibakereső a html kódodban, vagy kicserélted a megjeleníteni kívánt képet, akkor ezzel a programmal frissíteni is tudod a tartalmad. (Fontos! A címet ,- hogy ha már közzétett poszt volt és érkezett rá több mint 50 like, megosztás, vagy megjegyzés -; és az objektum típusát nem szerkesztheted!)

Facebook Megosztási Hibakereső

Sikeres Facebook posztokat kívánok!

 

Élesné G. Szilvia SEO szakértőÉlesné G. Szilvia
SEO szakértő

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lesz sikeresebb weblapod?
Szeretnél többet tudni a hatékonyságnövelésről, vagy a közösségi oldalakról?
Iratkozz fel hírlevelünkre!

NAIH-84582/2015.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat