Ötletek Facebook mobil applikációhoz
Öt Ötlet hogyan használd a Facebook mobil applikációját hatékonyan a marketingstratégiád részeként
Az, hogy közel 800 millió felhasználó rendszeresen nézi mobilján a Facebookját, hatalmas, csábító közönséget jelent a marketingeseknek. Na jó, Magyarországon csak négymillió felhasználó érhető el, de pusztán a méretével, és a Facebook kínálta testre szabható hirdetésekkel, amelyek:
-
megjelennek a felhasználó mobil hírforrásai között
-
közvetlenül kapcsolódnak az App Store-hoz és
-
rengeteg választási lehetőséget biztosítanak a célközönség meghatározásához.
Magyarán a marketingeseknek óriási lehetőséget nyújt, hogy költséghatékonyan építsenek ki hűséges felhasználói bázist a mobil applikációkra alapozva.
Aztán ezzel a lehetőséggel együtt jön a kihívás is, mert a marketingeseknek ki kell találnia, hogyan lehet a legjobban kihasználni ezt a hatékony hirdetési eszközt. Még a tapasztaltabb, hozzáértő szakembereknek is meg kell tanulniuk a nüanszokat, mert árnyalatnyi különbségeken múlik a közönség kiválasztásánál, a kreatív eszközök fejlesztésénél és az ajánlatok beállításánál is, hogy egyedülálló hirdetési egységet tudnak-e létrehozni.
Úgyhogy most jöjjön öt ötlet, hogyan használja hatékonyan a Facebook mobil app hirdetéseit.
1. Használja a Facebook sokoldalú közönségének kifinomult szűrési lehetőségeit
A Facebook mobil app hirdetéseinek egyik legértékesebb tulajdonsága, hogy a felhasználói tulajdonságok szinte végtelen kombinációjára lehet finomítani a megjelenítést. Nyilvánvaló, hogy a Facebook kihasználja a felhasználói profilokban rejlő információkat, és a marketingesek azon képességét, hogy a legrelevánsabbra faragják a közönséget. De ilyen demográfiai, érdeklődésen alapuló szűrést kevés más hirdetési rendszer tesz lehetővé. Eljuthatsz tehát a fogyasztóid egészen speciális rétegéig – e-mailben, telefonon vagy a Facebook azonosítók alapján. Még érdekesebb, hogy ha listát állítasz össze a legértékesebb ügyfeleid tulajdonságaidról, akkor a Facebookon megtalálhatod azokat a felhasználókat, akik olyanok, mint ők. A Facebook elemzi bennük a közös tulajdonságokat, majd megmutatja a hirdetéseidet a hasonló felhasználók számára. Ez a „hasonmás” opció rendkívül hatékony módja lehet annak, hogy nyereséget hozó felhasználókat halássz össze.
Demográfiai szűrők:
-
régió, kor, nem, kapcsolati állapot, iskolázottság, új munkahely, új otthon, költözés előtt, babavárás előtt ….
Érdeklődési szűrők:
-
sport, zene, márkák, technológia, meglévő Facebook rajongók….
2. Fejlessz kreatív eszközöket a Facebook adottságai szerint
A Facebook egészen egyedi forgalmi forrás, így a kreatív eszközöket úgy kell elkészíteni, hogy azok jól teljesítsenek ezen a platformon. Tippjeink:
- Használd ki a 600x360-as bannerméretet. Ez a képméret tapasztalataink szerint kétszer nagyobb átkattintási arányt ér el, mint a „normál” méretek.
- Győződj meg róla, hogy a képeid kevesebb, mint 20%-át foglalja el szöveges rész. Ez az „előírás” még a Facebook irányelvei között is szerepel!
- Szövegeidben bizonyosodj meg róla, hogy a lehető legjobb kulcsszavakat használod. Azok közül pedig válaszd ki a legáltalánosabb kulcsszót, úgy, hogy továbbra is releváns maradsz! Igen, jól olvastad: a fb app hirdetéseinél a short tail kulcsszavak jobban teljesítenek, mint a niche kulcsszavak!
- Tesztelj gyakran! Különböző képek és különböző kulcsszavak különböző közönséget fognak elérni. Ha figyeled a tesztjeid eredményeit, jobb eredményeket érhetsz el nyereségesség terén (akár 50%-ot is spórolhatsz a kiadásaidon ugyanolyan elérés mellett), és ami még fontos: több lojális app user-t fogsz vonzani!
Fontos, hogy a kreatívjaidat néhány hetente mindig frissítsd! A CPI 20 nap alatt ugyanis akár a duplájára is emelkedhet ugyanazon kreatívok és ugyanazon közönség mellett!
3. Kapcsolódj újra meglévő ügyfeleidhez és szélesítsd kapcsolati hálódat!
A Facebook marketingnek nem szabad(na) kizárólag az új ügyfelek megszerzésére korlátozódnia. Hála a „custom audience” eszköznek, meglévő vásárlóidat is könnyedén migrálhatod mobil appodhoz.
Például sok cég szeretné az asztali gépről (a sima honlapjáról) átszoktatni vásárlóit a mobil applikációjára, utána meg egy újabb felületre, amit éppen a trendek hoznak. Persze az ilyen „költöztetések” során egyre jobban morzsolódik a törzsközönség. Ha azokra fókuszálsz hirdetésednél, akik rajongóid az oldalnak, vagy egy általad létrehozott listára, az költséghatékony módja lehet a migráció elősegítésének.
Tapasztalataink szerint a meglévő rajongókat feleannyiért el lehet hirdetéssel érni, mint az újonnan kattintókat!
4. Ajánlatra koncentrált stratégia, a CPM optimalizálásával
Mivel az átkattintási és konverziós arányok magasak a Facebookon, akár CPC vagy CPM alapú hirdetést választasz, észreveheted, hogy ezek többe fognak kerülni, mint más tipikus display hálózatos hirdetések – bár hosszú távon megtérülnek.
Mi azt javasoljuk, hogy CPM alapú hirdetést használj, mert ha ez jól van optimalizálva, akkor sokkal kevesebbe fog neked kerülni!
A CPM (megjelenítés alapú költség) esetén beállíthatod a célt (például applikáció letöltésenkénti árat), és ráhagyod a Facebookra, hogy automatikusan megjelenítse a hirdetésedet az általa potenciálisnak és a te célodnak legjobban megfelelő közönségnek.
Jó ötlet ilyet alkalmazni akkor is, amikor a megjelenés, a „látottság” a fontos: például egy beszkennelhető QR-kódnál, amire tipikusan senki nem kattintana.
Hogy sikeresen optimalizáld hirdetéseidet a fenti elképzelés alapján, a Facebooknak elég nagy közönséget kell felkínálnia. A CPM alapú hirdetéseket – ha elfogadod a tanácsunkat – minimum 500.000-es célzott közönségnél veted be. Ha nagyobb büdzséd van, és több mint egy hétig futtatnád a hirdetésedet, akkor pedig minimum 1.5 millió felhasználó legyen az a kör, akinek megjelenítenéd a hirdetésedet.
View-through konverizó: vagyis nem átkattintási, hanem „látottsági” teljesülés.
Ha CPA célt állítasz be, akkor emlékezz rá, hogy a Facebook képes számolni, hány megjelenítést hozott a hirdetésed, és abból hányan töltötték le az applikációdat 24 órán belül (tehát akkor is számít a teljesülés, ha nem kattintanak a hirdetésedre, csak később visszatérnek a hirdetett helyre maguktól).
5. Ne a Facebook legyen az egyetlen csatornád, amellyel eléred az egész „ökoszisztémát”
A Facebook applikáció rendkívül erős és hatékony forgalmi forrás (lehet). Van, akinek ez a leginkább költséghatékony hálózat. Mindenképpen érdemes „megcsapolni” ezt a rendkívül versenyképes hálózatot, hiszen itt óriási a potentált felhasználók száma. De ne a Facebook legyen az egyetlen forgalmi forrásod! Minden applikációnak megvan a saját egyénisége, és így a saját célközönsége is. Lesznek, akiknek a Facebook lesz a leghatékonyabb módszer hűséges felhasználók szerzésére, de a többieknek ki kell tapasztalniuk, hogy hol tudják a legjobb ROI-t elérni. Ezért azt javasoljuk, hogy tesztelj több forgalmi forrást, és optimalizálj! Az eredményeket pedig építsd be következő félévi marketingstratégiádba!
Ha lehetővé teszed felhasználóidnak, hogy változatos módon közelítsenek cégedhez, akkor a marketingesed ki fogja tudni válogatni, hogy hol lesz az egy új felhasználó megszerzésének ára a legalacsonyabb.
Dénes Vanda
SEO szakértő