Pingvin algoritmus által okozott büntetések javítása
Pingvin algoritmus
Célja: a weboldalakra irányuló hivatkozások vizsgálatával kiszűrje azokat a weblapokat, amelyek Fekete-kalapos SEO technikával próbálják mesterségesen befolyásolni a Google találati listán való helyezésüket. Az ilyen nem természetes módon kiépült látszat ismeretségi hivatkozások megsértik a Google Webmester irányelveket. Pingvin büntetést szabnak ki azokra a weboldalakra is, amelyek SPAM tevékenységet folytatnak, doorway belépő oldalt alkalmaznak, kevés valódi tartalmat tartalmaznak, a honlapon túl sok reklámot jelenítenek meg.
(6) Vásároltad a linkeket? Ellenőrizd le a backlinkjeidet! Sok link büntetett vagy rossz lapról érkezik?
Nézd meg a (4)-es pontot. Építettél úgy nem természetes módon linkeket, hogy esetleg pénzt is adtál érte? Külsős SEO-s céget is megbíztál link építéssel? Igen? Jól nézd meg a linkeket. A Google büntet a nem látogatott, direkt módon csak linkek gyűjtésére létrejött linkfarmokból eredő linkek miatt. Főként az olyan helyek kerülendők, ahol a linkhez nem tartozik egy hosszabb egyedi leírás. Büntetett oldalak: amelyek nem is jelennek a meg keresőben, azokat a Google valamelyik algoritmusa elkaszálta.
(7) Vásároltál linkeket? Megnézted, hogy rossz linkek mutatnak-e az oldaladra?
Nézd meg a (4)-es és (5)-ös pontokat.
(19) Jelentsd be a Google-nak
A Google felé a Disavow Tools segítségével lehet bejelenteni azokat a linkeket, amelyek a weboldaladra mutatnak, de nem tudtad más módon eltávolíttatni, így kéred, hogy azokat ne vegye figyelme a Google. A Disavow eszközt a Search Console-n belül éred el: Google Disavow Tools
Google Disavow Tools
https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main – használata Search Console regisztrációhoz kötött.
(A képen lévő angol szöveg fordítása: Ha úgy véled, hogy a webhely rangsorban érdeksérelmet okoztak az alacsony minőségű link kapcsolataid, melyeket nem tudsz befolyásolni, akkor kérheted, hogy a Google ne vegye figyelembe ezeket az értékelés során. Tegyél meg mindent a továbbiakban is, hogy a webhelyedre ne mutassanak természetellenes linkek. Egyszerű visszautasítás nem elég. Bővebb információ)
https://support.google.com/webmasters/answer/2648487
Google Webmester
"…
A Google nagyon keményen dolgozik annak biztosításán, hogy harmadik felek webhelyein végzett műveletek ne befolyásolhassanak negatívan egy webhelyet. Bizonyos körülmények között a bejövő linkek hatással lehetnek a Google egy oldalról vagy webhelyről alkotott véleményére. Ilyen például, ha Ön vagy egy Ön által megbízott keresőoptimalizáló(SEO) nem megfelelő linkeket készített a webhelyéhez fizetett linkekvagy más olyan, linkekkel elkövetett csalás útján, amely ellentétes minőségi irányelveinkkel. Először is – és ez a legfontosabb – javasoljuk, hogy távolítson el annyi spamjellegű vagy gyenge minőségű linket az internetről, amennyit csak lehet.
Ha már minden Öntől telhetőt megtett a spamjellegű vagy alacsony minőségű linkek internetről való eltávolításának érdekében, és már nem tud mást tenni a linkek levétele érdekében, letilthatja a fennmaradó linkeket. Más szóval megkérheti a Google-t, hogy ne vegyen figyelembe egyes linkeket az Ön webhelyének felmérésekor.
! Ez egy speciális funkció, amelyet óvatosan kell alkalmazni. Ha helytelenül használják a funkciót, az negatív hatással lehet webhelyének a Google keresési találatai között elért teljesítményére. Javasoljuk, hogy csak akkor tiltsa le a visszamutató linkeket, ha úgy gondolja, hogy számos spamjellegű, mesterséges vagy gyenge minőségű link mutat a webhelyére, és ha biztos abban, hogy a linkek problémát okoznak Önnek. A Google a legtöbb esetben segítség nélkül is fel tudja mérni, hogy mely linkek megbízhatóak, így általában véve a legtöbb webhelynek nem kell használnia ezt az eszközt.
…"
(21) Keresd meg és csökkentsd a duplikált tartalmakat
Ismétlődő tartalom: általában ez alatt olyan tartalmat értünk, amely teljesen megegyezik egy ugyanazon vagy más domainen belüli tartalommal, vagy legalábbis észrevehetően nagyon hasonlít hozzá. Legtöbbször nem szándékosan hozunk létre ilyet. Pl. létezik a tartalmadból külön nyomtatóbarát, vagy külön mobil verzió, több linkről ugyanarra a tartalomra hivatkozol és egyik linken sincs noindex metaelem, vagy átirányítás, canonical url (eredeti) megjelölés.
A Google ismétlődő tartalom körében kezeli azt is, hogy ha az oldalaidnak nincs egyedi title és description meta tagja. Az ilyen azonos oldalakat az elemző programunk is kimutatja, valamint a Search Console programban is linkelve kijelzésre kerülnek ezek az azonos címkéjű és leírású oldalak. Ezeket javítsd, de ebből például nem származik a Google bevallása szerint nagyobb büntetés, de az adott oldalak nem indexelődnek (nem jelennek meg találatként).
Példák a javításra:
-
használj 301-es átirányításokat új oldal létrehozáskor és a www-s és nem www-s oldalak összevezetéséhez
-
a https oldalra is 301-gyel irányítsd át a http-s oldalt
-
kerüld a felesleges URL variációkat
-
ha más oldal átveszi cikkeidet, akkor kérd meg, hogy minden esetben legyen a te oldalad tartalmára mutató linkje és használjanak a cikkhez noindex metacímkét
-
a Seach Console programban jelentsd be a preferált domained (hogy www-s, vagy anélküli verziót használsz elsődlegesnek)
-
ne ismételj azonos szövegeket az oldalon belül, inkább linkelj át a tartalmakból arra a tartalomra
-
használj területi targetálást (pl. olyan oldalegyezőségnél, ahol pl. nemzetközi oldaladnál van brit angol és amerikai angol változat, stb.)
-
bővebben pl.: https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=hu
Duplikált tartalmak keresése: http://copyscape.com/, vagy ha a keresőbe bemásolsz egy egyedi szövegrészletet, akkor onnan is találatot kapsz, hogy a beindexelt oldalak körül szerepel-e máshol is a te tartalmadon kívül.
Nem duplikált tartalom:
-
a különböző nyelvi fordítások
-
más domainen teljesen más tartalom, de ugyanolyan címmel és leírással
-
APP-ok tartalma
-
helyi tartalom néhány esetben (pl. más-már országban, de ugyanaz a szövegrész nyelvi eltérésekkel: pl. amerikai angol, brit angol)
(22) A kulcsszó oldaladon kevés és kulcsszószegény a tartalom?
Ne felejts el kulcsszavakat használni, de ne zsúfold tele vele az oldalad!
A kulcsszósűrűség: válaszd ki, hogy a weboldalad mely szavakkal tudod legjobban jellemezni. Kb. 4-5 ilyen kulcsszót és kifejezést válassz ki, majd erre építsd tartalmaidat. A tartalmakban használt kulcsszavak ne csak ugyanabban a formában jelenjenek meg, hanem természetes módon használj ragokat és a szavak rokonértelmű kifejezéseit is. Max. 4-8% legyen a tartalomban ezeknek a kifejezéseknek a nagysága. Ha sűrűbben használod, az már mesterkéltnek fog hatni és akár büntetést is kaphatsz kulcsszóhalmozásért. Ne használj kulcsszófelhőket is, mert a kulcsszóhalmozás ilyen módja is káros lehet a Google szemében.
A kiválasztott kulcsszavaid ne csak a tartalom szövegében jelenjenek meg, hanem a tartalom címében, leírásában is és címkékben (H1, H2).
Amit szem előtt kell mindig tartani: természetesség, értelmes és élvezhető tág terjedelmű tartalom, amelyet a látogatóid szívesen, visszatérően olvasgatnak!