Szociális média optimális képméretei
A közösségi médiában való közzétételnél általában az első kutatómunka, hogy megnézzük milyen képméret, videóméret is az, ami arra a médiumra vonatkozóan optimális.
A Spredfast csapata készített egy nagyon jól használható infografikát, amelyet érdemes lementened Neked is:
A képek közzétételekor azt szeretnénk, ha minél részletdúsabb képet tehetnénk közzé, nem kellene nagy részeket levágni a képről, mert pl. majdnem négyzet alakú képet jelenítenek meg a panoráma képünk helyett. Idegesítő, hogy esetleg a lényeg nem fér rá a poszt képre, pedig megismételhetetlen pillanatot fényképeztünk. Sok bosszúság megelőzhető azzal, hogy ha már előre fel tudunk készülni a fénykép, vagy grafika készítés előtt úgy, hogy tudjuk a közzététel helyén milyen méretű képanyag az, amely a legjobban fog megjelenni.
Amennyiben a megadott képméretnél a sokkal jobb felbontás miatt nagyobb a képünk mérete, érdemes saját magunknak képszerkesztő programmal a megfelelő méretre lekicsinyíteni azt. Főleg abban az esetben ajánlatos, hogy ha a képarány is másabb, mint amit a felület megkíván; mert akkor saját magunknak vágjuk meg úgy a képet, hogy a lényeges információk jó helyre essenek, és ne a feltöltésnél használt program méretezze át automatikusan.
A legjobb képminőség érdekében .png kiterjesztésű képet töltsünk fel. Figyeljünk a grafika készítésekor, hogy a Facebookon él a max. 20%-os szöveg arány. A nyitóoldali képeken általában a közösségi oldalak funkcióbillentyűket, oldalcímet, profilképet is elhelyeznek, ezért a kép kiválasztáskor, grafika elkészítéskor erre is ügyelj, hogy hol milyen képrészlet kerül kitakarásra.
Ugyan a képen szereplő szövegek angol nyelvűek, de most eltekintek a fordítástól, hiszen a képek magukért beszélnek minden nyelven. :)
Figyelem! Ez most jelenlegi állapotot tükröz. Az év folyamán (főként Facebookos tapasztalatból kiindulva) több alkalommal is változtatják a megjelenítendő optimális képméreteket, ezért ha elkészítésre kerül egy közzétételre váró képed, akkor ellenőrizd le, hogy nem történt-e módosítás.
Forrás: Spredfast
Élesné G. Szilvia
SEO szakértő