Tudnivalók a tartalmi indexről
Mi a tartalmi index?
A tartalmi indexen keresztül rálátást szerezhetsz a vizsgált weblap azon tulajdonságaira, melyek a helyes szóhasználatot, tartalmi és belső link mennyiséget és a keresőrobotok számára ideális arányokat mutatják.
A Google jelenlegi irányelve, hogy a "tartalom a király" és a weblap látogatóinak kell azt készíteni és nem a keresőmotorok számára! Ezt a szemléletet igyekeznek a folyamatos módosításokkal elérni, illetve, hogy ne lehessen kiismerni az algoritmust, ezáltal befolyásolni azt.
A folyamatos kereső sorrendet meghatározó algoritmusok változása miatt hosszútávon célszerűbb jó minőségű (tartalmi és technikai egyaránt) weblapokat üzemeltetni, mert ezek folyamatos jó helyezést biztosítanak.
A tartalmi indexnél jelzett problémákat legtöbb esetben a tulajdonos saját maga tudja javítani a szövegben, linkekben, képekben történő módosítással!
Honnan veszi a SEOsiker az elemzéshez az adatokat és mihez viszonyítja?
A SEOsiker.hu elemző eszközei csak olyan elemeket vizsgálnak, melyek szabadon elérhetőek az interneten:
- A weboldalakon elérhető HTML, CSS, JavaScript, XML nem közvetlen technológiai tulajdonságait
- A képek tartalom specifikus tulajdonságait
- A beindexelt oldalak számát közvetlenül a Google és a Bing szervereitől kérjük le
- Egyedi fejlesztésű kijelzés emulátorokkal biztosítjuk a letöltési méret, képek, elemek száma ellenőrzését
A vastaggal kiemelt kifejezésekről a szakszótárunkban részletesebb információkat találsz!
A legtöbb adat és eredmény tapasztalati és egyezményes Kereső Optimalizálási (SEO) elvek alapján készülnek.
Az eredmények célspecifikusan eltérhetnek az adott oldal természetes témájához illő értékektől, ezért ezek az értékek AJÁNLÁSOK!!!
A SEO szó SEOsiker által megfogalmazott jelentése:
Search Engine Optimization = SEO
A weblapon olyan struktúrában és arányban elhelyezett tartalom készítése, amely mind a látogatók igényeit, mind az oldalt vizsgáló keresőrobotok (crawler) elvárásait kielégítik. A keresési eredményekben előkelő rangsor pozíciót biztosít.
Mivel nem egyetlen keresőrobot létezik
- tartalom keresők: Google, Bing, Ask, stb.
- kép keresők: Google, Excite, Dogpile, stb.
- szociális oldalak keresői: Facebook, Pinterest, stb.
- egyéb keresők: metakeresők, speciális témával foglalkozó, vagy rendszeren belüli keresők
Külön kategória, de az optimalizációhoz tartozik:
- Emberi közreműködéssel gyűjtött URL tárak: lap.hu oldalak, stb.
és a célok is különbözőek, ezért látható, hogy egyetemes SEO elmélet nem létezik!
A SEO célja a közös minden esetben: A célközönségünk számára könnyen elérhetőnek és megismerhetőnek kell lennünk.
Mi számít jó értéknek?
Itt nem a minimumra hajtunk! Minél magasabb, annál jobb!
Nincs átlagos érték, nagyon széles skálán mozognak az értékek. A témától és a célközönségtől függ, hogy hol van az ingerküszöb.
Javasolt értéket csak a technológiai indexnél adunk meg!
Leginkább releváns, ha az adott oldal témájával foglalkozó konkurens lapok fölött teljesítünk.
Az ajánlásunk, hogy:
Konkurenciavizsgálat és kulcsszóelemzés után szabad csak optimalizáláshoz kezdeni!