Népszerűségi index

Megnézem, hogy a nagy keresők szemében milyen a népszerűséged, hanyadik helyen állsz az Alexában, hogyan szerepelsz a közösségi oldalakon.

Tartalmi index

A keresőkben való helyezés nagyon függ attól, hogy milyen tartalmat jelentetsz meg az oldaladon és a kulcsszavakat hogyan használod.

Technológiai index

Kiváló tartalmat írtál és csak várod, hogy megjelenj a keresőkben? Lehetséges, hogy weboldalad programozásával van nagyon nagy baj!

17 tipp a tökéletes weboldal űrlaphoz

Tippek, hogyan legyen tökéletes űrlapod

A legtöbb esetben árnyalatnyi különbségek vannak egy jó és egy rossz konverziós rátával rendelkező kapcsolatfelvételi űrlap között. A különbség mindig a részletekben rejlik, és akár például egy gomb színválasztásán is múlhat. Amennyiben magasabb konverziós arányt szeretnél elérni űrlapjaiddal, segítséget nyújtanak a cikkünkben bemutatott, kipróbált technikák.

1. Megfelelő elrendezést használj

A helyes elrendezés az alapja minden űrlapnak. Alapvető szempontok, melyekkel egy hatékony űrlap elkészítésénél figyelembe kell venned:

  • A beviteli mezők mérete egyezzen meg a várható válaszok hosszával. Például a legtöbb ember keresztneve maximum 8 karakter hosszú. Ezért felesleges ennél nagyobb hosszúságú beviteli mezőt használnod.
  • A leírást és magyarázó szöveget mindig közvetlenül a hozza kapcsolódó beviteli mező fölé kell elhelyezni.
  • Az űrlapot nem érdemes több oszlopra osztani, és soronként egy kérdést kell feltenni.

Ezek a szempontok elsőre apróságnak tűnhetnek, azonban használatukkal egyértelművé válik az űrlap, és elkerülhető a legtöbb félreértés.

2. Megfelelően pozicionáld az űrlapot

Az űrlap mindig a weboldal hajtás feletti, és jól látható helyén kerüljön elhelyezésre. Az űrlap minden esetben különüljön el az oldal többi részétől is. A hajtás alatti, az oldal alján elhelyezett űrlapok szinte biztos hogy nem, vagy csak elvétve fognak konverziót eredményezni.

3. Nagy betűméretet használj

A betűméretnek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy jól olvasható legyen a szövegezés. Javasolt a 14pt betűméret használata. A méretezés természetesen függ a kontextustól is, például attól, hogy mobil készülékről érkezik a felhasználó vagy nem.

4. Mobilbarát űrlapokat használj

Mivel az internetezők több mint fele már mobil eszközökről böngészik, ezért elengedhetetlen, hogy az űrlapok minden készüléken tökéletesen jelenjenek meg, és a mobil eszközt (telefon vagy tablet) használóknak is tökéletes felhasználói élményt (UX) biztosítsanak. Alacsony felhasználói élmény esetén drasztikusan nő a látogatók kilépési aránya és sajnos az esetek többségében már el sem jutnak a konverziót biztosító űrlapokig.

5. Maximalizáld a kitölthető mezők számát

A felhasználók minél gyorsabban akarnak a kívánt információkhoz jutni, ezért mindenképpen el kell kerülni, hogy túlterheld őket és a kitöltési idő hossza miatt ne töltsék ki az űrlapodat. Egy a Hubspot által végzett tanulmány szerint, az egyszerre kitölthető mezők 4-ről, 5-re növelése, a konverziós arány 50 % – os csökkenését eredményezi.

Az egyszerre kitölthető mezők számát korlátozd maximum 4-re!

6. Rövid mezőneveket, mezőcímkéket használj

A mezőcímkék, más néven mezőnevek jelzik a felhasználóknak, hogy pontosan mi az adott mező célja, miért kell kitölteni. Fontos, hogy a mezőcímkék, nem magyarázó vagy segítő szövegek, hanem tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy az adott mezőben milyen adatot kell megadniuk.

Érdemes 1 – 2 szavas mezőcímkéket használni. Például: vezetéknév, keresztnév, email cím, telefonszám.

7. Kerüld az alapértelmezések használatát

Kerüld a mezők esetében az alapértelmezett értékek megadását, különösen akkor, ha az adott mező kitöltése kötelező. Ez azért fontos, mert az alapértelmezett mezők többségével félrevezetjük magunkat, mert a felhasználók többsége nem fogja ezt a mezőt kitölteni.
Kivétel ez alól, az úgynevezett intelligens alapértelmezett értékek használata. Például azok a mezők melyek a tartózkodási hely alapján választják ki a felhasználó lakhelyét. Ezek felgyorsítják az űrlap kitöltését, ezáltal növelhetik a konverziós arányt.
Azonban az alapértelmezések használatát minden esetben meg kell fontolni, mert a felhasználók sok esetben az előre kiválasztott elemeken nem változtatnak.

8. Egy mezőbe, egy információt kérj

Soha ne használj olyan mezőket, melyekbe egyszerre több információkat kell megadni. A legjobb példa erre, a „Születési hely" + „Születési idő" kérése. Minden egyes elemet külön mezőben, jól elkülönülten kelljen megadniuk a felhasználóknak. Ez nem kizárólag a felhasználók felhasználói élményét (UX) növeli, hanem az adatbázis kezelőjének is egyszerűbb lesz az adatok kezelése.

9. Engedélyezd a másolást és beillesztést (CTRL+C és CTRL+V)

Számos űrlap használata során nem engedélyezett a felhasználók számára, hogy az adatokat másolják és beillesszék. Ennek a korlátozásnak az eredménye legtöbb esetben a konverziók számának csökkenése.
A felhasználók sok esetben be szeretnék illeszteni a már meglévő információkat, például hogy elkerüljék a helyesírási hibákat. Amennyiben ezt a lehetőséget elveszed Tőlük, valószínűleg nem fogják kitölteni az űrlapot.

10. Használj űrlapon belüli ellenőrzést

Az űrlapon belüli ellenőrzés használata megkönnyíti a felhasználók számára, az esetleges hibák kijavítását. A konverziók számának csökkenésével jár, ha a felhasználók az „Elküldés" gomb megnyomása után szembesülnek azzal, hogy egy (vagy több) mezőt hibásan töltöttek ki, ezért nem került elküldésre az űrlap.
Az űrlapon belüli ellenőrzés használatával a hibák azonnal javíthatóvá válnak, ezzel elkerülheted a konverziós arány csökkenését.

11. Különböztesd meg színekkel a cselekvésre ösztönző (CTA) gombot

A cselekvésre ösztönző gombnak (CTA) el kell különülnie az oldal többi részétől, jól észrevehetőnek kell lennie. Használj egyértelmű és figyelemfelkeltő színeket, mely egyértelműen jelzi a felhasználóknak, hogy mire kell kattintaniuk, hogy elküldjék kitöltött űrlapot. Számos kutatás szerint a piros a leghatékonyabb figyelemfelkeltő szín. A hatékonyságot növelheted még a narancssárga és a zöld színek használatával is.

12. Ne használj felugró ablakokat

A felugró ablakok használata napjainkra elvesztette jelentőségét, ráadásul mobil eszközökön a legtöbbször nem is jelennek meg megfelelően, és elvonják a felhasználók figyelmét is.
Ehelyett az űrlapokat tedd a weboldal szerves részévé, ezzel nem csak az egész weboldalad felhasználói élményét (UX), hanem az űrlapod konverziós arányát is növeled.

13. Használj CAPTCHA – t

A Captcha használata minimálisra csökkenti az űrlapokon keresztül kapott spamek számát, mivel használatával ellenőrizheted, hogy a kitöltő valós személy. Emiatt használata több mint ajánlott, szinte már kötelező, ha nem akarunk kéretlen kitöltéseket.
Napjainkban már van lehetőség úgynevezett láthatatlan Captcha használatára, ami megjegyzi a felhasználót és csak akkor jelenik meg a számára, amennyiben nem érzi teljesen biztosnak hogy a kitöltő valós személy. Ennek használatával biztosíthatod, hogy a Captcha használata hatással legyen a konverziós arányra.

14. Jelezd a felhasználóknak, hogy mi történik az űrlap kitöltése után

A felhasználók kíváncsiak arra, hogy mi történik abban az esetben, ha elküldik a kitöltött űrlapot. Pontosan tudni akarják mi következik, miután rákattintottak az elküldés gombra. Az űrlap alján elhelyezett, rövid üzenet mellyel jelezzük mi várható a gombra való kattintás után, növeli a felhasználók bizalmát, ezáltal a konverziós rátát is.

15. Köszönő üzenet

Köszönjük meg a felhasználóknak, hogy kitöltötték és elküldték az űrlapot. A felhasználó vette a fáradtságot, hogy kitöltse űrlapodat, a legkevesebb hogy ezt megköszönöd neki. Ráadásul a köszönőoldal lehetőséget kínál további üzenet átadására, vagy akár csak egy hírlevél feliratkozási lehetőségre is.

16. Teszteld az űrlapjaidat

Végül, de nem utolsó sorban; miután létrehoztad az űrlapodat teszteld le, hogy a különböző operációs rendszereken és legfőképpen képernyő méreteken megfelelően, az általad kívánt formában működik-e.

17. GDPR megfelelőség

A GDPR ajánlatásainak való megfelelés minden cég számára kötelező lett 2018. május 25-től. A weboldalak átalakítása az űrlapokat sem hagyja érintetlenül. Sőt véleményem szerint ez az egyik legkritikusabb elem a weboldalak GDPR megfelelősége szempontjából, mivel az űrlap egy olyan modul, amelynek segítségével a site látogatója személyes adatait küldi el az oldal tulajdonosának. Az űrlap által elküldött személyes adatok keresztül mennek a weboldalon, a tárhely szolgáltató szerverén, majd pedig az esetek többségében e-mail-ben továbbítódnak egy adott postafiókba. Mivel ebben a folyamatban és a későbbi adatfeldolgozásban számtalan kényes pont van, amely a személyes adat biztonságát veszélyezteti, ezért még az űrlap elküldése előtt ennek adatkezelési szempontjairól tájékoztatni kell a látogatót és csak akkor küldheti el az adatokat, ha ezt az adatvédelmi tájékoztatót elolvasta és tudomásul vette, hogy adatait hogyan fogják kezelni, felhasználni.

Összefoglalás

Sokan abba a hibába esnek, hogy látványos, képekkel és grafikákkal tarkított űrlapok létrehozására törekednek. Azonban a látványos megjelenés mit sem ér, ha senki sem tölti ki az űrlapot. Mindent összevetve, egy megfelelően működő és jól konvertáló űrlapnak rövidnek, érthetőnek és könnyen kitölthetőnek kell lennie.

Tusnádi István
usernet.hu

Mostani vendégszerzőnk: Tusnádi István. Köszönjük a remek összefoglalót! Pár szó Istvánról:
17 éve foglalkozik webfejlesztéssel és online marketinggel, az utóbbi időszakban az UX irányába bővítette ismereteit. A sok éves oktatói múltjának is köszönhető, hogy szívesen osztja meg tapasztalatait különböző szakirányú blog cikkek, esettanulmányok formájában.
2018-10-26 15:46

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat