Fától az erdőt – PPC az Amazonon
Webshoptulajdonosoknak kitűnő lehetőség kilépni a nemzetközi piacra, nemzetközi forgalmazással foglalkozóknak nagyszerű ügyféltöbbszörözési módszer az Amazon Product Ads.
Az Amazont nem kell bemutatni a magyar felhasználóknak sem: ahogy az ebay, ez is népszerű a hazai oldalak mellett. Aki hozzászokott az internetes vásárláshoz, az az apród, a tesz-vesz, a vatera, a grando, a jófogás mellett természetesen megnézi az ebay és az amazon kínálatát is. De vajon a kínálati oldalról lekövetjük ezt a keresletet?
Az Amazon termékhirdetései a megcélzott helyeken, a termékek részletes aloldalain, a keresőmotor környékén és a vásárlás doboza mellett is elhelyezhetők. Lehetnek bannerek, lehetnek termék előrelistázások, promótált termékek – a marketingüzenet itt valóban a megfelelő közönséget a megfelelő számban és csatornán keresztül érheti el.
Tudtad, hogy termékkatalógusod akár manuálisan, akár FTP-n keresztül is feltölthető? Ha már használtál Google Base-t, akkor ugyanabban a fájlformátumban termékeidet az Amazonnak is átküldheted. Könnyebbség, hogy az AdWordsszel, a yandexszel vagy a facebook, netán az etarget CPC kampányaival ellentétben itt nem kell hirdetésszövegeket, sem kulcsszavakat beállítani: az Amazon a feltöltött termékinformációk felhasználásával generálja a hirdetéseket. Még egy könnyítés: nem kell célcsoporttal kapcsolatos beállításokat sem megadnod, mert a hirdetéseid egyszerűen a hasonló és kapcsolódó termékek oldalain fognak megjelenni. Amint beállítod a költségvetést, a hirdetések máris indulnak. És igen, real time, mind az AdWords. Nincs jóváhagyás, várakozás, mint a facebooknál vagy a yandexnél.
Hogy működik?
Feltöltöd a katalógusodat, beállítod a büdzsét. A vásárlók meglátják a hirdetésedet, rákattintanak és máris a honlapodon találják magukat. Kattintásonként fizetsz, a vásárlók pedig a honlapodon rendelnek.
Tipp:
Állítsd be az összes lehetőséget a megjelenésre, vagyis válaszd azt, hogy termékoldalon, keresőmotornál, vásárlás bokszban és felhőkarcoló bannerben is megjelenhessenek a termékeid, de figyeld, melyik hogyan teljesít. A teljesítmény alapján differenciáld, hogy melyik típusú hirdetésre mennyi forintot ajánlasz.
Miért meséltük el mindezt?
Mert az amazon ismertségét kihasználva továbbra is te irányítod a márkaélményt és a vásárlási élményt – a weboldaladon. Mert akik az amazonon vásárolnak, azok közvetlenül tőled fognak venni, tehát a te vevőköröd részévé válnak.
Szóval: te kipróbálnád?
Ui: „Természetesen” az Amazonnak is vannak display hálózatos hirdetései, ezeket az Amazon Media Groupnál érheted el.
Dénes Vanda
SEO szakértő