Kolibri keresési algoritmus
A Google 15. születésnapja alkalmából megörvendeztetett minket a "Humminbird" Kolibri keresési algoritmussal.
...Vagyis bejelentették ennek létét, de már az elmúlt hónapban is használták.
Már sokan azt sejtették, hogy a PageRank halott és ehelyett jön az új algoritmus, de a Google tájékoztatása szerint a Kolibri is támaszkodik a több mint 200 faktor egyik elemeként a PageRankra. (A több mint 200 elem továbbra is titkos természetesen, de ebben benne van a seosiker.hu által vizsgált több mint 73 szempont is!)
Miért pont a "Hummingbird" Kolibri?
A Google szerint abból származik az elnevezés, hogy ez a madár pont olyan pontos és gyors, mint amilyen lett a kereső.
Miért kellett az új kereső?
Ugyan a Pingvin, Panda és más frissítések részei lettek a régi algoritmusnak, de mégsem történt teljes csere. Mindig az a cél, hogy a találatok egyre jobban megfeleljenek az igényeknek, pontosabbak legyenek és gyors találatokat adjanak. A teljes algoritmus cserébe természetesen beleépítették a Pingvint, Pandát és társaikat, hiszen ezek jól beváltak a Google-nak.
Miben más az új kereső?
A Google azzal példálózik, hogy amiről beszélgetnek az emberek, akkor valószínű hasznos és jó lehet. Nem csak szavak lesznek a lényegesek a keresési szempontból, hanem teljes mondatok, szövegrészek, amelyeknek minden szava fontos lehet a keresés pontosítása érdekében.
Például: "Hol találok a környékemen kellemes környezetű kávézót?" - helymeghatározás, hogy "környékemen" mit jelent, "kellemes környezet"- található-e vásárlói értékelés, és "kávézó" természetesen, mint kiindulási keresési szó. Egyre bővül a szinonimaszótár, így megjelenik a keresésben lehet olyan étterem is, aminek nem kávézó a neve, de kiváló, sokak által remek minősítést kapott kávét szolgálnak fel. (Nekünk még nem tűnt fel, hogy ennyire pontos találatot kapnánk, de biztosan az angol nyelvterületen érzékelhetőbb.)
Pontosabbak, jobbak a találatok?
Nehezen veszik észre az emberek azt, ha valami javul, hiszen az olyan természetes és nem feltűnő. Mivel kiderült, hogy a Kolibri már az elmúlt hónapban is használatban volt és nem érkeztek tömegesen panaszok arra, hogy valami nem stimmel, nem jók a találati eredmények, ezért az biztosan kimondható, hogy rosszabb nem lett!
Ismét jönnek a visszasorolások, helyváltozások a keresőben?
Ha az elmúlt hónapban nem vetted észre, hogy változás történt, akkor valószínű ezután sem fogsz hirtelen nagyot esni a találati listában. Még lesznek változások, mint mindig; finomítják az algoritmust, így szerintünk még lehet változásokat észlelni. Nekünk az tűnt fel, hogy bizonyos kulcsszavaink esetén sokkal előrébb kerültek a keresőben a fájlok, pdf-ek.
Nektek feltűntek változások?
(Forrás: Danny Sullivan)
Élesné G. Szilvia
SEO szakértő