Tudod, hogy mekkora előnyöd származik a hashtagek használatból?
Bizonyára mindenki látott már kis kettőskereszttel ellátott rövid kulcsszavakat, amik segítségével specifikus üzeneteket, posztokat még könnyebben találhatunk meg. Ezeket hashtageknek hívjuk. A Neil Patel által készített infografika segítségével rengeteg érdekes és hasznos dolgot tudhatunk meg a hashtagek használatáról.
Miért érdemes foglalkozni a HASHTAG-ekkel?
A hashtagek gyakorlatilag mindenhol ott vannak, ha körbenézünk az interneten. Ezek a tagek az évek alatt a szociális média alapvető és lényeges részévé váltak.
A hashtag kiváló eszköz arra, hogy a közösségi média forgalmadat általánosan megnöveld. A hashtaggel ellátott tweetek például kétszer annyi elköteleződést generálnak irányunkba, mintha azokat hashtag nélkül "csipogtuk" volna.
A felhasználók segítségére sietve Neil Patel készített egy infografikát, ami néhány érdekes információn kívül tanácsot is ad, hogyan használjuk ki a hashtag előnyeit a különböző szociális oldalakon.
A hashtagek hasznát alapvetően két részre lehet bontani:
- Mivel mindenhol elérhetőek, a saját hálózatodon kívül is megtekinthetik azok, akiket érdekel
- Segítségükkel még több olyan embert érhetsz el akiket érdekel az adott kulcsszó vagy kifejezés
Hogy használjam őket a közösségi médiában?
A különböző szociális hálózatok résztvevőinek hashtagekre történő reakciója nagyban különbözik egymástól. Míg a Twitteren kettőnél több tag használata nem ajánlott, az Instragamon pont úgy érjük el a legnagyobb hatást, ha 11 vagy annál több hashtaggel tarkítjuk az éppen megörökített és megeffektezett zsíros kenyerünket.
A Facebook és a Google+ támogatja a hashtagek használatát, sőt a Google+ az újonnan felvett posztokhoz automatikusan hashtageket kapcsol a bennük lévő tartalom alapján; ezeket később természetesen kedvünkre szerkeszthetjük vagy akár újakat is hozzáadhatunk. A hashtagek már automatikusan bele vannak építve a Google keresésekbe, ha pedig kifejezetten hashtagre keresünk azt is le tudja kezelni a Google keresőmotorja.
A Facebooknak nem volt könnyű az indulás, hiszen amikor először kezdett el hashtageket használni, az ezekkel ellátott posztok sokkal kevesebb emberhez jutottak el, mint a tag nélküli bejegyzések. Idővel azonban a Facebook is belerázódott a hashtagek használatába, hiszen manapság egyre gyakabban láthatunk hashtaggel ellátott posztokat, ráadásul hatásuk immár pozitív az elért emberek számát tekintve.
Összességében tehát elmondható, hogy érdemes ezeket a tageket a bejegyzéseinkbe, tweetekbe illeszteni, hiszen csupán néhány egyszerű szó és néhány # segítségével látogatottság és forgalomnövekedést érhetünk el.
Ha kíváncsi vagy az infografikára és annak teljes tartalmára, kövesd ezt a linket: www.quicksprout.com/2015/02/20/the-ultimate-guide-to-hashtags/?display=wide
Forrás: http://www.searchenginejournal.com/ultimate-guide-hashtags/127744/
Paksi József