Szociális média optimális képméretei 2016
A közösségi médiában való közzétételnél általában az első kutatómunka, hogy megnézzük milyen képméret, videóméret is az, ami arra a közösségi oldalra vonatkozóan optimális.
A Spredfast csapata 2016-os szabályok alapján is készített egy infografikát, amelyet érdemes lementened Neked is:
Ahogy a 2015-os infografika megjelenéskor is írtuk, hogy a változások főként a Facebooknál tapasztalhatók. A többi közösségi felület esetében szinte nem találunk különbséget.
Miért is fontos, hogy tudjuk a méreteket?
Termékeink, szolgáltatásink képeit úgy szeretnénk megjelentetni ezeken a helyeken, ahogy mi magunk is megálmodtuk, hogy hogyan érdemes azt tálalni a közönségnek. Előre kell terveznünk még a képek, videók elkészítése előtt, hogy azokat hol szeretnénk közzétenni és annak megfelelően elkészíteni. Igen nagy különbségek lehetnek a különböző oldalak közzétételi képarányaiban, így ha mi panoráma képet készítettünk és azt olyan helyen posztoljuk, ahol a képarány 4:3-as, akkor a kép oldal irányú levágása fontos részlet vesztését okozhatja.
A legjobb képminőség érdekében .png kiterjesztésű képet töltsünk fel.
Hirdetések esetén figyeljünk a grafika készítésekor, hogy a Facebookon még él a max. 20%-os szöveg arány (felröppent a hír az eltörlésről, de még nem történt meg).
A nyitóoldali képeken általában a közösségi oldalak funkcióbillentyűket, oldalcímet, profilképet is elhelyeznek, ezért a kép kiválasztáskor, grafika elkészítéskor erre is ügyelj, hogy hol milyen képrészlet kerül kitakarásra.
Figyelem! Ez most jelenlegi állapotot tükröz (2016. április). Az év folyamán (főként Facebookos tapasztalatból kiindulva) több alkalommal is változtatják a megjelenítendő optimális képméreteket, ezért ha elkészítésre kerül egy közzétételre váró képed, akkor ellenőrizd le, hogy nem történt-e módosítás.
Forrás: Spredfast
Élesné G. Szilvia
SEO szakértő