Vajon a facebook hashtag megváltoztatja a közösségi marketing játékszabályait?
Régóta hallottuk, hogy a facebook indítani fog funkcionális hashtageket, és most már mi is találkoztunk a kattintható szimbólumokkal.
Ahogy a linkek megjelenítésének, úgy ennek is nyilvánvaló, hogy közvetett hatása lesz a cégek bevételére, de a hashtag alapú kampányoknak kockázata is van.
Te már gondolkodtál hashtag alapú kampány indításán? Ha igen, oszd meg velünk ötletedet!
Greg Lindley, aki a hashtagról a facebook nevében nyilatkozott, azt mondta, hogy „televízió tévés főműsoridőben 88 és 100 millió között van az amerikai facebookozók száma. Minden nap több száz millió ember használja a facebookot arra, hogy megosszák gondolataikat barátaikkal életük nagy pillanataiban. Meg akarják osztani ami körülöttük és velük történik, mindegy, hogy a kedvenc tévéműsorukról, szülővárosuk sportcsapatának szurkolásáról vagy a híradó közben barátoknak eljuttatott üzenetekről van szó.” Az USA-ban jelenleg legnépszerűbb műsorok, a Red Wedding, vagy a Game of Thrones epizódjai alatt az azokat néző 5,2 millió emberből 1,5 millió posztolt a facebookon a műsorról. Az Oscar-díjátadás pedig minden idők legmagasabb facebook-hullámát váltotta ki: több, mint 66.500.000 amerikai említette, lájkolta, kommentelte az Oscar-díjas posztokat. Ha téged érdekelne egy téma, amit hashtaggel láttak el, akkor ezentúl a keresőben csak rákeresnél, és máris megkapnád az összes posztot, ami kapcsolódik hozzá.
Miért jó a hashtag marketing?
Mert amit eddig használtál marketingesként (posztolás, képmegosztás, linkmegosztás) azt felnagyítja. Jobban ki tudod használni a facebook hatalmas felhasználói bázisát. Bármilyen egyéb platformon használtál hashtag-et, az ezentúl összeköthető lesz facebook oldaladdal, automatikusan kattinthatóvá és kereshetővé válik a facebookon is. A többi facebook marketing eszközhöz hasonlóan ez is lehetővé teszi, hogy több rajongó csatlakozzon hozzád, többen kapcsolódjanak be az oldaladon folyó beszélgetésekbe, történésekbe. Tipp: használd a hashtag-et valós idejű nyilvános viták indításakor.
A hashtag azonban nem befolyásolja az üzenőfali megjelenéseket, tehát a meglévő projektet, megkezdett kommunikációt továbbra is úgy kellene folytatni, ahogy tervezted. A hashtaget inkább arra használd, hogy a kampányaid több social media hálózatra is átterjedjenek. Hiszen – bár mi most elsősorban a Magyarországon legnépszerűbb közösségi oldalról, a facebookról beszéltünk – hashtag funkció már létezik a Google+-on és a Flickr-n is.
Plusz egy tipp:
Mielőtt kitalálnád, hogy mik legyenek a hashtagjeid, gondolkodj el azon, melyik hashtag ’túl átlátszó’. Nyilván nem érdemes a márkanevedet hashtagelni, mert ez visszatartaná az embereket a részvételtől, viszont felhatalmazná ellenlábasaidat, hogy felnagyítsák a hashtag jelentőségét.
Mi az a hashtag?
A hashtag tulajdonképpen a posztok kategorizálására szól, ami segít ha bizonyos témájú posztokat szeretnénk keresni. A twitteren terjedt el, és a #–ről könnyen felismerhető. Elvileg egy posztban akármennyi hashtaget használhatunk, de a Twitter azt javasolja, hogy háromnál többet ne alkalmazzunk. Kíváncsian várjuk, vajon a facebookon korlátozni fogják-e használatát. Szerinted?
Dénes Vanda
SEO szakértő