Google keresési lista új címmegjelenítője
A Google a napokban megváltoztatta a keresési listában a találatok címeinek megjelenési formáját.
Elemzésünkben is kitérünk arra, hogy a Title tag ne legyen hosszabb 70 karakternél. Ahogy a mostani változás is mutatja a Google keresési találatai esetén ez a címhossz elég változó karaktert jelent. A 70 karakter az olyan felső határ lett, ami azoknál a címeknél érvényes, ahogy sok vékony karakter (i,l) van a szövegben és a keresés is rövid szóra irányul.
Milyen változások vehetők észre?
1. Ha valaki beír egy szót, vagy kifejezést a keresőbe, akkor a megjelenített találatoknál azt kiemeli. A címsorban is, de nem akárhogy: hatalmas nagy betűkkel, amely lecsökkenti a megjelenített szöveg látható hosszát.
2. A keskeny karakterek: i, l kevesebb helyet foglalnak el a címsorban, mint egy m, vagy w karakter, tehát a több i,l használat több karakter megjelenést von maga után.
3. Amennyiben olyan szöveg van a Title tag-ben, amelyet csupa nagybetűvel írtál, akkor az úgy is jelenik meg. Ha erre pont keresnek is, akkor a megjelenítéskor ez nemhogy csupa nagybetűs, de a keresés egyezés miatt kiemelt is lesz, ezáltal akár dupla akkora helyen is fér el, mintha kisbetűsen írtad volna.
A Title tag lényege: ez az az első olyan mondat-sor, amellyel találkozik a potenciális látogató, ha keres valamire. Itt kell elsőként megfogni azzal, hogy rövid, tömör és lényegretörő kulcsszavakkal bemutasd, hogy milyen oldal is a tiéd. Törekedni kell épp ezért figyelni a fenti kiemelések "kockázatára" is, hogy minél több karakter legyen látható a találati listában.
A http://moz.com/blog/new-title-tag-guidelines-preview-tool weboldalon láthatunk egy statisztikát is. Ők több ezer keresést vettek alapul és ennek eredménye az, hogy átlagosan a látható cím 57-58 karakterre csökkent; ami extrém esetben (csupa nagybetűk és hosszú kifejezési keresés esetén) akár 42 látható karakterre is zsugorodhat.
A Te weboldalad Title tag-je milyen hosszú? Mit írtál bele? Elemezd weboldalad a SEOsiker.hu-n és megtudod!
Élesné G. Szilvia
SEO szakértő