Hogyan alakította át a piacot az online kommunikáció?

Online kommunikáció

Azon a közhelyen túl, hogy az internet „teljesen átalakította vásárlási szokásainkat”, pontosan mi az online kommunikáció által hozott újdonság? Ha válaszolni tudsz, versenytársaidnál máris közelebb jársz ahhoz, hogy az online kommunikáció lehetőségeit jobban kihasználd.

Minden más tömegkommunikációs csatornához képest az internet sajátossága, hogy nem az egyirányú közlést, hanem a kétirányú beszélgetést tette lehetővé a felhasználók között. A tévé képernyőjéről vagy a nyomtatott sajtóból kikandikáló, kényelmes hatalmi helyzetből beszélő „fejek” helyett az online kommunikáció a felhasználóknak adta a hatalmat.

Egy rossz hír, amit tudnod kell az online kommunikációd sikeréhez

Az internetes kommunikáció lényege az információ megosztása olyan felhasználók között, akiknek közös érdeklődési körük és érdekeik vannak.

A Te céljaidra lefordítva ez azt jelenti, hogy az internet nem arra ad lehetőséget, hogy a vásárlóknak még hangosabban üzenjél, hanem arra, hogy felépítsd velük a párbeszédet.

Az online előtti piacot a kiküldött üzenettel sokkal egyszerűbben uralni lehetett. Az üzeneteid címzettjei közötti nyílt véleménycsere behatároltabb volt. Az ügyfeleidnek nem volt lehetőségük arra, hogy néhány kattintással árakat hasonlítsanak össze. Sem arra, hogy más vásárlók tapasztalataiból pillanatok alatt merítsenek.

Ma már a pénzükért Téged a világon mindenki mással versenyeztetnek.

Az online kommunikációban az egymással információt megosztó és a teljes interneten kereső felhasználókhoz került a hatalom. Te, az eladó lettél kiszolgáltatott. Ez a rossz hír számodra.

Így fordíthatod javadra az online kommunikáció hátrányait

A jövő nyertesei azok lesznek, akik idejében változtatni tudnak a kommunikációjukon, és nem a régi szép időket sírják vissza, amikor még ők diktálták a vásárlóknak a feltételeket. Nincs többé „eszi, nem eszi, nem kap mást”, mint amikor még egyetlen sarki bolt uralta a piacot az egész faluban vagy lakónegyedben.

Szemléletváltásra van szükség részedről, és ezen belül elsősorban arra, hogy a termékedről és/vagy szolgáltatásodról szóló online kommunikáció során a felhasználókra egyenrangú résztvevőként, partnerként tekints.

A rólad szóló vélemények soha többé nem fognak megkímélni, és mindenkihez eljutnak. Ezért olyan üzeneteket kell megfogalmaznod, amik mozgósítják az emberek képzeletét, és bevonják őket abba a nyílt beszélgetésbe, amit a saját árudról Te az interneten kezdeményezel.

Nem gond például, ha a fórumon negatív véleményeket olvasol magadról. Ez csak hitelesebbé teszi a többi, elismerő bejegyzést. Hiszen nem szerethet mindenki.

Az sem probléma, ha az online arra kényszerít, hogy egyre több olyan tudást, információt adj ma ingyen, amiért régebben pénzt kértél volna. Célod épp az, hogy a felhasználótól elsőre még ne pénzt kérj, hanem tájékoztasd őt arról a témáról, ami őt és Téged egyaránt érdekel.

Csevegj az interneten, és máris nyert ügyed van

Ha egy beszélgetésbe be tudod vonni a felhasználót az online kommunikációdban, a vásárlás már csak részletkérdés. Olyasmi, amit „barátok közt” tudtok megoldani, minden hagyományos értelemben vett reklámozás nélkül. Önmagától bontakozik ki az elérendő célod ebből az online beszélgetésből.

Az okos és fejlődőképes cégek nem taknyos kölyökként kezelik többé az interneten kereső ügyfelet. Meghívást intéznek hozzá, hogy részt vegyen és kapcsolatba lépjen velük, kikérik a véleményét. Felkérik egy táncra, amit finoman vezetnek az általuk folytatott online kommunikációban.

Erről szólnak a szakmai blogok és a hozzájuk fűzött megjegyzések, a rendszeresen kiküldött hírlevelek és az egyre inkább párbeszéd formáját öltő promóciók, sales-oldalak és honlapok.

Merd bevonni a kétirányú kommunikációba az érdeklődőket! Ne félj az esetleges negatív véleményektől, mert sokkal több pozitívat fogsz kapni! Így barátja, hűséges tanácsosa leszel az érdeklődőknek, és nem is lehet kérdéses, hogy tőled vásárolnak, amikor eljön az ideje.

Ehhez kellenek az online kommunikációra szakosodott hivatásos írók, akik cikkeikkel hatalmas tudásbázist hoztak létre erről a témáról a mi weboldalunkon.

http://www.szovegirasblog.hu

 

Langmár Zsuzsanna
Üzleti kommunikációs szakértő

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat