Hogyan buzdít vásárlásra az Apple?

Sorban állás az Apple előtt

Változtass a gondolkodásmódodon, sikeresebb lesz a kommunikációd.

Hogy lehet, hogy óriási különbség van két cég között, akik hasonló terméket árulnak hasonló áron? Miért sikeres az Apple, és miért maradtak le más vállalkozások mellettük?

Van egy közös pont a nagy vezéregyéniségek és az elképesztően sikeres vállalkozások gondolkodásmódjában és kommunikációjában. Érdekes lehet ez számodra?

Nézzük, mi az a nevetségesen egyszerű dolog, amit a sikeres szervezetek követnek.

Az arany kör („the golden circle”)

  Az arany kör

  • Mit?

  • Hogyan?

  • Miért?

 

Azaz:

Mit gyártasz? Hogyan készül? Miért csinálod?

Minden cég tisztában van vele, mit gyárt vagy mit szolgáltat. Az Apple például elsősorban számítógépet gyárt. A kommunikációjuk mégsem arról szól, hogy „vegyél tőlünk számítógépet, mert jól működik, szép és modern”.

Miért?

Mert az Apple fordítva gondolkodik

Ennek a gondolkodásmódnak az origója a Miért. Miért pont ezt csinálod? Miért azt gyártod, és úgy, amit és ahogy.

Ha egy könyvkiadót üzemeltetsz, nem az a célod, hogy kemény- és puhakötésű, 100 és 10.000 oldal hosszúságú, 12-es betűmérettel és Times New Roman betűtípussal íródott könyveket adj ki. Az a célod, hogy elérhetővé tedd a tudást. Az a célod, hogy a zseniális szerzőknek biztosítsd a megjelenést, az érdeklődő olvasóknak pedig kezükbe add a vágyva vágyott információkat.

Az Apple „Miért”-je, hogy lehetővé tegye a lehetetlent, jobbat hozzon létre, mint ami azelőtt létezett. Ezt számítógépek és más kütyük gyártásával valósítják meg, méghozzá úgy, hogy azok megjelenése is egyedi legyen.

Az emberek nem azért választják, amit kínálsz, mert szükségük van rá. Azért választják, mert azonosulni tudnak a céloddal. Nem azt veszik meg, amit csinálsz, azt veszik meg, amiért csinálod.

„People don’t buy what you do, they buy why you do it” – mondja Simon Sinek.

De hát én mosogatószivacsot árulok”

Ha azt gondolod, a Te terméked csak szükségletet elégít ki, igen nehéz dolgod lesz a marketinggel és az online kommunikációval.

Nem mosogatószivacsot árulsz, tisztaságot, könnyebb házimunkát adsz. Gondolj bele, a nagyjából egyforma szivacsok közül melyiket vennéd le a polcról, amelyik sárga, vagy amelyik tiszta edényeket ígér?

Mi legyen az üzeneted?

A célod megfogalmazása nagy feladat. Tudnod kell hozzá egy örök törvényt az emberekről.

Mindenki magáért vásárol, mert a maga céljaiért küzd.

Az Apple új iPhone-jainak megjelenésekor nem azért sátraznak le egy nappal korábban a bolt előtt a rajongók, hogy az Apple céljait támogassák. A céljuk, hogy elsők legyenek, mint az Apple. A cég fejleszteni akarja a legmodernebb eszközöket, a vásárlók pedig használni, azaz: mindketten elsők akarnak lenni.

Találd meg azokat, akik terméked vásárlásával a saját céljukon dolgoznak! Ha környezetbarát terméket árulsz, szólj azokhoz, akiknek fontos a környezetvédelem, és ők boldogan vásárolják meg azt.

Fogalmazd meg, miért dolgozol, hogy leghűségesebb vevőid megtaláljanak.

További, szövegírással kapcsolatos tippekért látogass el honlapunkra! http://szovegirasblog.hu

Langmár Zsuzsanna
Üzleti kommunikációs szakértő

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat