Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után?

Főként a marketingszakemberek számára fontos hír, hogy 2021. június 30-án megszűnik a Facebook Analytics, mely arra volt hivatott, hogy képet kapjunk a látogatóink tevékenységéről. A Facebook nem indokolta meg analitikai szolgáltatásának bezárását, azonban fókuszba helyezett más üzleti eszközöket. Ezek a Facebook Business Suite, az Ads Manager és az Eseménykezelő, melyek alkalmazását cikkünkben részletesebben is kifejtjük.

Az, hogy az Analytics szolgáltatás megszűnik már várható volt, mivel a Facebook egy nem titkolt szándéka, hogy minden fontosabb applikációt és felületet egy programban egyesítsenek, mely a könnyebben kezelhető Business Suite. Az integrálásnak köszönhetően a különböző fiókok, posztok és hirdetések kezelése mellett, egyből láthatjuk a statisztikai mérőszámokat is.

Szükséges tehát alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez és a fent felsorolt eszközöket együttesen alkalmazni, hogy megfelelő képet kaphassunk a felhasználói szokásokról.

Facebook Analytics adatok exportálása

Amennyiben szükségesnek érezzük, még van időnk arra, hogy egy CSV fájlba kiexportáljuk a számunkra értékes adatokat. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy megnyitjuk az exportálni kívánt diagramot vagy táblázatot és a jobb felső sarokban található nyílra kattintunk.

Mit használjunk a mérésekre?

A Facebook három olyan eszközt is kínál az elemzési adatok mérésére, melyek együttes alkalmazása átfogó képet adhat számunkra látogatóink viselkedéséről:

Facebook Business Suite

A Business Suite lehetővé teszi számunkra, hogy egy felületen belül kezeljük üzleti tevékenységeinket, legyen szó akár a Facebook oldalak, akár az Instagram profilok üzleti lépéseiről.

Ads Manager

A Facebook Ads Manager, magyarul a Hirdetéskezelő egy olyan eszköz, mely hirdetések létrehozására és kezelésére szolgál. A hirdetések létrehozása és módosítása mellett, azok eredményességét is meg tudjuk nézni.

Eseménykezelő

Az Eseménykezelő eszköz segítségével, akár programozói tudás nélkül is tudjuk mérni a weboldalunkon létrejövő fontosabb mozzanatokat. Ez pedig azért nagyon fontos, mert általa sokkal pontosabb képet kaphatunk a hirdetéseink teljesítményéről.

 

A Facebook Analytics megszűnése természetesen nincs hatással a Facebook oldalak és Instagram profilok „Elemzési adatok" területére.

 

A fent említett eszközök használatáról bővebben az Infoartnet Kft. blogján található cikkben olvashat.

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat