Mit használjunk a Facebook Analytics megszűnése után?
Főként a marketingszakemberek számára fontos hír, hogy 2021. június 30-án megszűnik a Facebook Analytics, mely arra volt hivatott, hogy képet kapjunk a látogatóink tevékenységéről. A Facebook nem indokolta meg analitikai szolgáltatásának bezárását, azonban fókuszba helyezett más üzleti eszközöket. Ezek a Facebook Business Suite, az Ads Manager és az Eseménykezelő, melyek alkalmazását cikkünkben részletesebben is kifejtjük.
Az, hogy az Analytics szolgáltatás megszűnik már várható volt, mivel a Facebook egy nem titkolt szándéka, hogy minden fontosabb applikációt és felületet egy programban egyesítsenek, mely a könnyebben kezelhető Business Suite. Az integrálásnak köszönhetően a különböző fiókok, posztok és hirdetések kezelése mellett, egyből láthatjuk a statisztikai mérőszámokat is.
Szükséges tehát alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez és a fent felsorolt eszközöket együttesen alkalmazni, hogy megfelelő képet kaphassunk a felhasználói szokásokról.
Facebook Analytics adatok exportálása
Amennyiben szükségesnek érezzük, még van időnk arra, hogy egy CSV fájlba kiexportáljuk a számunkra értékes adatokat. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy megnyitjuk az exportálni kívánt diagramot vagy táblázatot és a jobb felső sarokban található nyílra kattintunk.
Mit használjunk a mérésekre?
A Facebook három olyan eszközt is kínál az elemzési adatok mérésére, melyek együttes alkalmazása átfogó képet adhat számunkra látogatóink viselkedéséről:
Facebook Business Suite
A Business Suite lehetővé teszi számunkra, hogy egy felületen belül kezeljük üzleti tevékenységeinket, legyen szó akár a Facebook oldalak, akár az Instagram profilok üzleti lépéseiről.
Ads Manager
A Facebook Ads Manager, magyarul a Hirdetéskezelő egy olyan eszköz, mely hirdetések létrehozására és kezelésére szolgál. A hirdetések létrehozása és módosítása mellett, azok eredményességét is meg tudjuk nézni.
Eseménykezelő
Az Eseménykezelő eszköz segítségével, akár programozói tudás nélkül is tudjuk mérni a weboldalunkon létrejövő fontosabb mozzanatokat. Ez pedig azért nagyon fontos, mert általa sokkal pontosabb képet kaphatunk a hirdetéseink teljesítményéről.
A Facebook Analytics megszűnése természetesen nincs hatással a Facebook oldalak és Instagram profilok „Elemzési adatok" területére.
A fent említett eszközök használatáról bővebben az Infoartnet Kft. blogján található cikkben olvashat.