Népszerűségi index

Megnézem, hogy a nagy keresők szemében milyen a népszerűséged, hanyadik helyen állsz az Alexában, hogyan szerepelsz a közösségi oldalakon.

Tartalmi index

A keresőkben való helyezés nagyon függ attól, hogy milyen tartalmat jelentetsz meg az oldaladon és a kulcsszavakat hogyan használod.

Technológiai index

Kiváló tartalmat írtál és csak várod, hogy megjelenj a keresőkben? Lehetséges, hogy weboldalad programozásával van nagyon nagy baj!

Az internet működése

sokaság

Mindenki tud mindent az internetről, vagy csak fújják a magukét?!

...de nem sokan veszik a fáradságot, hogy végiggondolják!

Az internet néhány nagyon egyszerű logikán alapszik,

mégis a legnagyobb tévedéseket itt követik el sokan!

Ha az a típus vagy, aki nem akarja tudni miből van a parizer, akkor most zárd be a böngésződ és kapcsold be a TV-t inkább!

 

Kezdjük közhelyekkel, aztán fordítsuk fel a világodat!

Igény, azaz kereslet:

Az emberek információkat, termékeket, megoldásokat, szórakozást keresnek.

Ez még akkor is így van, ha épp csak facebookozunk. A barátok elismerését keressük, hirdetjük a megunt gyerekjátékot, keressük kedvenc hobbink legújabb darabjait, esetleg a legolcsóbb beszerzési forrását valaminek.

Van aki úgy nevezi, hogy fogyasztói oldal.

Kínálat:

Valószínű épp ezt az oldalt képviseled, amikor erre az oldalra tévedtél, mert el szeretnél adni valamit, információt akarsz népszerűsíteni, de ha jobban meggondolod... Tisztán kínálati oldal csak a gazdasági tankönyvekben létezik!

Te itt most épp a fogyasztói oldalt képviseled!

Ami érdekesebbé teszi, hogy nem azért, mert itt mi akarunk eladni valamit! Sőt megígérjük, hogy ebben a tartalomban egyetlen link sem fog vásárlás feliratot tartalmazni!

Itt minden teljesen térítésmentes és csakis a tiéd!

Szóval:

Ha weblapot üzemeltetsz egy tárhelyen, vagy saját szervered van.

Ha készítettek neked weblapot, ha magadnak csináltad.

Ha fizetsz reklámért (adwords, banner, PR cikk), ha magadnak csinálod (fórumozol, linket építesz, csetelsz, facebookozol).

Ha magadnak optimalizáltál nehéz munkával, ha más csinálta helyetted...

Minden egyes alkalommal internethez kapcsolódó szolgáltatásokat fogyasztottál!

Az apró különbség a többiekhez képest, hogy ezt befektetésként éled meg.

El is érkeztünk a lényeghez: az elvárt haszon reményében a kívánt befektetés mértékét kell megtalálnunk.

Ha felismered a hibáidat és értékeidet, máris sokat tettél a fejlődésed érdekében!

A grafikusok mondogatják, hogy "ha egy vacak grafikát sokat nézegetsz, akkor egy idő után megszokod és nem látod csúnyának".

A saját weblapoddal ne kövesd el ezt a hibát!

Tanuljuk meg önmagunkat objektíven kiértékelni!

Van egy könnyű módszer, hogy objektíven tudjunk értékelni, csak egy pár perc gyakorlást igényel.

Az emberek legtöbb esetben 2 és 15mp között eldöntik egy weblapról, hogy értékes-e számukra! Aki sokat ül a gép mellett még gyorsulni is fog, hamarabb hoz döntést!

Értékeljük kedvenc weblapjainkat a következő tulajdonságok alapján:

Minden tulajdonságot egy 10-es skálán értékeljünk, ahol a 10 a legjobb, 1 a legrosszabb, 5 a közepes.

Sebesség: Ha egy weblap nagyon lassan akar csak bejönni, akkor azt bezárással szoktuk jutalmazni!

Szépség: Érzékenyebbeknek lehet weblap design, vagy ergonómia. Tehát, hogy mennyire tetszik amit látsz, 10-től lefelé pontozd. Ha nagyon igénytelen, akkor 3-nál többet ne kapjon.

Használhatóság és tartalom: Ezt idegen szóval usability-nek mondják. Itt azt kell értékelni, hogy az adott weboldalon könnyen elérhetőek-e az információk, jó és megfelelően részletes-e a tartalom.

Frissesség: Ha egy weboldalon egy éves a legfrissebb hír, vagy 3 éves az árlista, akkor nem sokat időzünk ott, ugye?

Jön a legfontosabb!

Mennyire érdekel minket az adott téma: A számunkra releváns weboldalak. Lehet az a világ legjobb weblapja, ha nem arról szól ami érdekel minket, akkor nem fogunk órákat örvendezni neki. Szórjuk 10-től 1-ig kegyetlenbe...

 

Na akkor most fogjunk egy papírt és egymás után úgy 40 weblapot értékeljünk!

Ha megvan, akkor az első 10-et takarjuk le, mert ott még hazudtunk magunknak... amit később már kompenzáltunk a fáradás miatt.

Azokat amelyeknek volt rosszabb pontja mint 7, húzzuk ki (később kifejtve)!

Ami maradt, azt tennéd maximum bele a kedvencekbe, tehát csak ezek érték meg a befektetett munkát a tulajdonosaiknak!

Indoklás:

Csak .hu végződéssel 630 000 domain név létezik (2013-as adat),

(2012-es összefoglaló alapján) 634 000 000 weblap létezik, amiből 51 000 000 új keletkezett egy évben.

A nagy igazság az, hogyha egy 10-es skálán értékelünk weblapokat, akkor nem az 5 pont alattiak a rosszak, hanem a 7,5 - 8 alattiak. Ez azért van, mert ekkora a túlkínálat! Ha a 80%-át kidobjuk, még így is több mint 126 800 000 maradt amiből válogathatunk!

A probléma az eloszlással és az ingerküszöbbel van.

Az emberek fáradnak, ha munkának érzik az információ keresést. Morognak, ha nem könnyen és gyorsan kapják meg amit akarnak, és könnyen hoznak ítéletet, ha nincs veszteni valójuk és nem kell az arcukat adni döntéseikhez. Mindezt fokozza, ha nagy a konkurencia egy-egy témában.

Ettől és így működik az internet!

Nincs más lehetőség mint jónak lenni! (...és most sipirc vissza a kezdőlapra vásárolni!)

2013-08-12 08:30

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat