Népszerűségi index

Megnézem, hogy a nagy keresők szemében milyen a népszerűséged, hanyadik helyen állsz az Alexában, hogyan szerepelsz a közösségi oldalakon.

Tartalmi index

A keresőkben való helyezés nagyon függ attól, hogy milyen tartalmat jelentetsz meg az oldaladon és a kulcsszavakat hogyan használod.

Technológiai index

Kiváló tartalmat írtál és csak várod, hogy megjelenj a keresőkben? Lehetséges, hogy weboldalad programozásával van nagyon nagy baj!

Virilitás a facebookon

Sokféle mérőszáma van egy facebook kampánynak. Az egyik hatásos mutató a posztok virilitása; azaz terjedőképessége, szóródása, életképessége.

virilitás azért fontos, mert hatással van a rajongók természetes elérésére. Vezessük be még a „virilis bővülés” fogalmát. A virilis bővülést úgy is fogalmazhatnánk meg, mint a virilis elérés és az organikus elérés hányadosát. Ez a „bővülés” méri lényegében, hogy a virilis elérés mennyivel, milyen arányban haladja meg a természetes elérést.

Egy tipikus facebook oldal virilis bővülése az Edge Rank Checker tanulmánya szerint 0,35. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb oldal három organikusan elért rajongónként egy plusz is elér virilisan. A fordítottja is igaz: egy poszt minden rajongóból hármat természetes úton ér el, egyet pedig terjedésének köszönhetően. Akár hiszed, akár nem – és éppen ezért fontos megjegyezni, hogy - a kutatás során nem láttak összefüggést egy facebook oldal mérete és virilitási képessége között!

Miben segít neked, hogy tudod: 0,35 a tipikus virilis bővülés?

Mint minden online marketing tevékenység során, a facebook kommunikáció végén is fontos a statisztikázás, mérés – és a tanulságok levonása. Hogy megértsd milyen terjedőképes egy-egy posztod, a fenti szám segíthet eligazodni. Megértheted milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre, rájöhetsz, hogy a természetes közönségedet is csak küzdéssel éred-e el, vagy éppen kiszűrheted, mely tartalmakkal érsz el a természetes közönségen kívül további rajongókat.

A virilis bővülés / terjedés ugyanis leginkább a posztok és a facebook oldal tartalmával van összefüggésben. Iparágak összehasonlítása során olyan eltérő stratégiákkal találkoztunk, hogy végül semmi konklúziót nem lehetett levonni. Bizonyára sokan gondoljátok például, hogy a filmiparnak előnye van a terjedőképesség terén, hiszen széles körben kedvelt és várt tartalmat szolgáltat. Ugyanakkor a facebook stratégiák drasztikusan eltérnek ugyanazon ágazaton belül. Van, aki csak moziplakátokat és idézeteket posztol a filmjéből, nagyon alacsony virilitással. Míg a másik filmes profil alatt színfalak mögötti infók, díszlettervek, videórészletek voltak – vagyis egyedi tartalmak, amelyet kifejezetten a közösségi média stratégiájuk számára határoztak meg. Ez az egyediség vezetett tömeges virilis eléréshez.

Te hogyan ügyeskedj?

  • Csak a tartalom számít! Bár vannak kedveltebb témák, sokkal fontosabb, te a sajátodat hogyan tálalod!
  • Minél több az elkötelezett rajongód (követőd, törzsközönséged), annál nagyobb az esélyed, hogy virilitás alapon tovább bővüljön a körük.
  • Néhány top márka esetében minden természetesen elért rajongó hoz magával egy újabb rajongót. Ez legyen a célod márkaismertség-növelés esetében!

Hogy jön ki a 0,35?

Jó, ha tudod, hogy a megfigyelt több, mint ötezer oldalnak egy hónapon keresztül csak a posztjait vizsgálták. Figyelmen kívül hagyták az összes fizetett megjelenést. Átlagolták minden oldal posztjait és ez alapján számolták ki a medián értéket. Az alsó negyedbe tartozó facebook profiloknál 0,13 virilis bővüléssel találkozunk, a legmagasabb negyedbe pedig 1,02 virilis bővülésű profilok tartoznak.

Dénes Vanda

SEO szakértő

2013-08-12 08:30

Miért minket válassz?

  • Szupergyors, 1 perc alatt elvégezhető SEO teszt.
  • Részletes elemzés 80+ szempont alapján.
  • Költséghatékony, lényegretörő SEO eszköz.
  • Megbízható, sokat tesztelt megoldásokat tartalmaz.
  • Folyamatosan követett SEO elvek alapján módosítjuk tesztjeinket.

Kosár

A kosár tartalma 0 kupon.
Összesen 0 Ft
Bezár
A kupon sikeresen a kosárba került

Mit kapsz eredményül?

Seeky megmutatja az indexszámokat